اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

واحدهای آلاینده چهارمحال و بختیاری به 20 واحد کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان امسال تعداد واحدهای آلاینده این استان به 20 واحد کاهش خواهد یافت.

واحدهای آلاینده چهارمحال و بختیاری به 20 واحد کاهش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید یوسف‌پور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بهسازی و صیانت از محیط زیست، تنویر افکار عمومی، ارتقای سطح آگاهی مردم در راستای کاهش آلودگی هوا و مشارکت جدی مردم به منظور صیانت از محیط زیست از مهم‌ترین رویکردهای این اداره‌کل است.
وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در هفته هوای پاک در این استان، گفت: برگزاری همایش توسعه هوای پاک، برگزاری برنامه نمادین تاکسی‌های درون شهری و اهدای فیلتر هوای رایگان به تاکسی‌ها، اجرای برنامه معاینه فنی خودروهای درون شهری در شهر بروجن از مهم‌ترین این برنامه‌ها به‌شمار می‎رود.
یوسف‌پور ادامه داد: بازدید مسئولان محیط زیست از کارخانه آسفالت شهرکرد، برگزاری همایش دولت الکترونیک و هوای پاک در شهر شلمزار، برگزاری گردهمایی بزرگ فعالان زیست محیطی در بروجن، حضور مسئولان حفاظت محیط زیست و پاسخگویی به نظرات مردم در سطح شهرستان‌های مختلف استان از دیگر این برنامه‌ها به‌شمار می‎رود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری رفع آینده‌‎های زیست محیطی در این استان را از اولویت نخست محیط زیست برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت حفاظت و صیانت از محیط‌زیست رعایت استاندارد یورو چهار در روند تولید خودروهای داخل و سوخت تأمینی این خودروها در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
وی ایجاد و راه‌اندازی ایستگاه سیستم پایش لحظه‌‌ای در منابع زیستی در کنار رودخانه‌ها و تالاب‌های این استان را از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در سال 91 برشمرد و گفت: ایجاد 12 ایستگاه کاهش کیفیت هوای شهری و دو ایستگاه نیز سهمیه فراسازمانی، ایجاد سیستم‌های لحظه‌ای بخش آلاینده‌های صوتی از دیگر این برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.
یوسف‌پور اضافه کرد: افزایش آزمایشگاه‌های معتبر، اجرای روند اجرایی احداث شهرک‌های صنعتی سندگان و لردگان از دیگر این برنامه‌ها محسوب می‌شود.
وی به در دست احداث بودن تصفیه‌‌خانه‌ سامان اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته این تصفیه خانه تا پایان سال 91 به‌بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به مؤلفه‌های تأثیرگذار بر آلاینده‌های هوا گفت: عوامل طبیعی و مصنوعی بسیاری از جمله وقوع آتش‌سوزی‌های جنگل، فوران آتشفشان‌ها و پدیده گرد و غبار از جمله عوامل طبیعی ایجادکننده آلودگی هوا محسوب می‌شوند.  
وی، فعالیت‌های انسانی را عامل مصنوعی ایجاد کننده آلودگی هوا دانست و گفت: راه‌اندازی صنایع و کارخانجات، استفاده از سوخت‌های فسیلی و ایجاد تغییر در منابع طبیعی از مهم‌ترین این عوامل هستند. یوسف‌پور وجود گازهای گلخانه‌ای را معضل بسیار جدی فراروی محیط زیست بشر در جهان امروز دانست و افزود: سوخت‌های فسیلی و آلاینده‌های حاصل از سوخت خودروها نیز از دیگر عوامل ایجاد کننده آلودگی هوا هستند که همگی این عوامل زنگ خطری بسیاری جدی برای سلامت افراد جامعه به ویژه کودکان و افراد میانسال است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول