اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس:

کارخانه‌های آلاینده فارس تعطیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: کارخانه‌های آلوده در این استان هم در هفته پاک و هم در طول سال با اخطار قبلی تعطیل می‌شوند.

کارخانه‌های آلاینده فارس تعطیل می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز ابوالقاسم ابراهیمی کارنامی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه از سال 1374 برای نخستین بار روز هوای پاک و سپس هفته هوای پاک از 25 دی ماه تا ابتدای بهمن ماه هر سال نامگذاری شده است اظهار داشت: در هفته هوای پاک برنامه‌های انجام شده سال گذشته بررسی و برای سال آینده برنامه‌ریزی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کلان‌شهر شیراز نیز جزو هشت کلان‌شهر آلوده کشور است افزود: قانون کاهش آلودگی کلان‌شهرها تصویب شده و بعد از ابلاغ آن به استان‌ها، شورای برنامه‌ریزی استان، تمام ارگان‌ها را مکلف کرده است که هر سه هفته یک بار گزارشات مربوط به آلایندگی‌ها مرتبط با خود را به این شورا ابلاغ کنند تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم به اهداف خود برسیم.
این مقام محیط زیستی تصریح کرد: سرانه محیط زیست سال گذشته ما بین 12، 5 تا 12، 7 مترمربع بوده که امسال به 14، 5 مترمربع رسیده است که تا رسیدن به استاندارد 25 متر مربعی فاصله داریم.
ابراهیمی اضافه کرد: در سال 89، 30 هزار خودرو فرسوده در این استان از رده خارج شده که در سال جاری تا آبان ماه حدود 20 هزار خودرو از رده خارج شد و در این راستا بیش از 10 هزار تاکسی گازسوز شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از ایجاد بانک اطلاعاتی محیط زیست خبر داد و بیان کرد: 90 درصد از مراحل راه‌اندازی بانک اطلاعاتی صورت گرفته که با تکمیل این بانک که در دو بخش محیط زیست محیطی و انسانی بوده، قابل استفاده و بهره‌برداری است.
وی ابراز داشت: در سال 88، 113 روز آلوده، سال 89، 69 روز و سال 90 تاکنون 25 روز آلوده داشته‌ایم که امیدواریم این کاهش پایدار باشد و در این راستا برای  انتقال صنایع آلاینده در شهرها زمان تعیین شده است که باید نسبت به آن اقدام به انتقال کنند.
این مقام زیست محیطی تصریح کرد: ایجاد دولت الکترونیک موجب کاهش ترددهای درون و برون شهری می‌شود که در مصرف سوخت و انرژی نیز مؤثر است و قدم خوبی در راستای هوای پاک و محیط زیست است.
ابراهیمی با بیان اینکه بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین از اصلی‌ترین سیاست‌های سال جاری است خاطر نشان کرد: در سال جاری نخستین مرکز متمرکز پالایش کشور در استان فارس راه‌اندازی می‌شود که در هفته هوای پاک 10 صنعت به صورت آنلاین به سازمان محیط زیست متصل شده اما تا پایان سال جاری حداقل 76 صنعت به صورت آنلاین وصل می‌شوند که در این راستا خود احضاری پالایش نیز تاکنون به بیش  از 2 هزار و 300 فاکتور رسیده است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان فارس افزود: با پیگیری‌های انجام شده تا پایان سال جاری 31 بیمارستان شیراز به سیستم بی‌خطرسازی زباله مجهز می‌شوند که امیدواریم تا پایان سال 91 تمام بیمارستان‌های استان فارس این سیستم را تهیه و نصب کنند.
به گزارش فارس، اجرای برنامه درختکاری در پارک بمو، انجام معاینه خودروهای دولتی، جلوگیری از تردد خودروهای آلاینده، برگزاری مراسم دوچرخه سواری و افتتاح  و راه‌اندازی مرکز پالایش آنلاین استان فارس از جمله برنامه‌های هفته هوای پاک در استان فارس است.
انتهای پیام/غ10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول