اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم:

مسابقه تالیف" کتاب نماز" در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان قم از برگزاری مسابقه تالیف کتاب نماز در قم خبر داد.

مسابقه تالیف" کتاب نماز" در قم برگزار می‌شود
حجت‌الاسلام احمد احسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به مسابقه مکاتبه‌ای نماز با عنوان پله پله تا ملاقات خدا اظهار کرد: یک بروشور به صورت ماهانه در بین مدارس روستایی استان پیرامون قرائت، اسرار و آثار نماز توزیع می‌شود و سپس دانش‌آموزان با مطالعه در آزمون این مسابقه شرکت می‌کنند.
وی با اشاره به فراخوان مسابقه برترین روش‌های دعوت فرزندان به نماز گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «پدران و مادران با گفتار و کردار خود فرزندان را به نماز تشویق و راهنمایی کنند».
رئیس ستاد اقامه نماز استان قم از تمام مربیان مهد کودک، مدرسان آموزش خانواده، فرهنگیان، طلاب و دانشجویان دعوت کرد تا با ارائه تجربه‌ها و مخاطرات و سبک‌های فکری تربیت قرآنی در این مسابقه شرکت کنند.
وی خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند روش‌های دعوت فرزندان به نماز را به ستاد اقامه نماز واقع در خیابان شهدا، کوچه ممتاز، پلاک 101 ارسال کنند و پس از بررسی، نظریات برگزیده به صورت کلان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
احسانی برگزاری مسابقه تالیف کتاب نماز را از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز ذکر کرد و افزود: این مسابقه به صورت سالانه برای گروه سنی 15 تا 20 سال و 21 تا 29 سال برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: موضوعات پیشنهادی برای گروه سنی 15 تا 20 سال شامل «چگونه می‌توان با نماز انس گرفت»، «نماز هدیه الهی به بندگان»، «اهمیت نماز اول وقت»، «نماز عاشقانه‌ترین گفت‌وگو»، «فضیلت نماز جماعت»، «نماز و عبادت حضرت علی(ع)»، «نقش نماز در پیشگیری از گناهان» و «بهترین نمازی که دوست دارم» است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان قم ادامه داد: برای گروه سنی 21 تا 29 سال موضوعات «نماز و ادیان الهی»، «نماز در آینه ادبیات فارسی»، «جوان مسجدی»، «نماز عاشورا» و «فلسفه وجوب نماز» در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب حداقل 60 صفحه A4 به ستاد اقامه نماز واقع در خیابان شهدا، کوچه ممتاز پلاک 101 ارسال کنند.
احسانی اذعان داشت: برندگان در دو مرحله استانی و کشوری انتخاب می‌شوند و آثار برگزیدگان کشوری چاپ شده و لوح تقدیر و کمک هزینه سفر حج عمره و عتبات عالیات به صاحبان آنها اهدا می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 2 هزار عنوان کتاب درباره نماز وجود دارد ولی نباید به این تعداد کتاب اکتفا کنیم زیرا جامعه نیازمند فرهنگ نماز است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان قم عنوان داشت: ستاد اقامه نماز استان قم در قالب طرح دعوت فرد به فرد صاحبان مغازه‌ها در نقاط مختلف شهر به ویژه بخش مرکزی را به نماز اول وقت با اهدای چکیده کتاب پرتویی از نماز حجت‌الاسلام قرائتی و 30 دی مرتبط به نماز اول وقت دعوت می‌کند.
وی با بیان اینکه در هر 25 کیلومتر در استان قم یک نماز خانه بین‌راهی مناسب داریم، گفت: مسجد اهل بیت(ع) در بین 700 مسجد بین راهی از نظر فعالیت‌های کیفی و کمی و اقامه نماز نمونه است.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول