اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جم اعلام کرد

تدوین طرح جلوگیری از انحرافات در عزاداری‌ها در جم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی جم از تدوین طرح جلوگیری از انحرافات در عزاداری‌ها در جم خبر داد.

تدوین طرح جلوگیری از انحرافات در عزاداری‌ها در جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، حجت‌الاسلام سید حسین سادات عصر یک‌شنبه در نشست شئون مذهبی شهرستان جم با تسلیت دهه آخر صفر و با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای اجرای مراسم عزاداری اظهار داشت: امروز دشمنان تلاش فراوانی برای زیر سؤال بردن ارزش‌ها و معنویات به کار گرفته‌اند و به ویژه برای وارد کردن خرافات به عزاداری‌ها تلاش می‌کنند.

وی افزود: در دهه اول محرم شاهد مراسمات بسیار منظمی در شهرستان بودیم که با مشارکت هیئت‌های مذهبی از کیفیت مطلوبی برخوردار بود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جم با اشاره به مراسم ویژه اربعین در جم خاطر نشان کرد: مردم شهرستان جم در اربعین حسینی با حضور در خیابان‌ها و برگزاری عزاداری خیابانی در عزای سرور و سالار شهیدان و شهدای کربلا مراتب عشق و ارادت خود را به خاندان نبوت اعلام کردند.

سادات تصریح کرد: سینه‌زنی، زنجیرزنی، ذکر مصیبت و سخنرانی از برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در اربعین حسینی بود.

وی از اعزام 55 روحانی در دهه آخر صفر به شهرها و روستاهای جم خبر داد و گفت: این تعداد روحانی که شامل روحانیون طرح هجرت و روحانیون مستقر شهرستان هستند با حضور در هیئت‌های مذهبی و حسینیه‌ها و مساجد به تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) خواهند پرداخت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جم با توصیه به هیئت‌هایی برای برپایی باشکوه مراسمات دهه آخر صفر بر لزوم جلوگیری از ورود انحرافات به مجالس عزاداری تاکید کرد و افزود: تدوین طرحی به منظور جلوگیری از ورود انحرافات به عزاداری‌ها در شهرستان جم در دستور کار این سازمان قرار دارد.

سادات یادآور شد: از آنجا که پیشگیری بهتر از درمان است بر آن شدیم تا طرح آموزش تخصصی مداحان را در سطح شهرستان اجرا کنیم و مباحثی چون مقتل‌شناسی، انحرافات عزاداری و اشعار متناسب با شأن ائمه (ع) را مورد بحث قرار داده تا زمینه ورود انحرافات در عزاداری‌ها کاهش یابد.

وی اذعان کرد: مردم این شهرستان مردمانی متدین و مومن هستند و همواره در مراسم عزاداری حضوری باشکوه و بی‌نظیر داشته‌اند و اطمینان داریم در این دهه نیز حضوری مناسب خواهند داشت.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول