اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماهه سال جاری صورت گرفت

اضافه شدن 20 موقوفه به موقوفات شهرستان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان گفت: در 9 ماهه سال جاری 20 موقوفه به مجموع موقوفات شهرستان زنجان اضافه شده است.

اضافه شدن 20 موقوفه به موقوفات شهرستان زنجان
سید طیب موسوی امروز در گفت­وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با اطلاع رسانی­های صورت گرفته و با فرهنگ سازی­هایی که انجام شده فرهنگ وقف در بین شهروندان زنجانی جا افتاده شده است.
وی با اشاره به اینکه درآمد حاصل از موقوفات در سر فصل­های مختلف کاری هزینه می­شود، ادامه داد: کمک به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، پرداخت کمک هزینه درمانی به نیازمندان، کمک به مستمندان و کمک به ایتام از جمله مواردی هستند که درآمد حاصل از موقوفات در این زمینه­ها هزینه می­شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان اجرای طرح مودت در امامزاده­ها و بقاع متبرکه را نیز از دیگر اقدامات اوقاف عنوان کرد و افزود: از آغاز سال جاری اداره اوقاف شهرستان زنجان اقدامات بسیار خوبی را در این سرفصل­ها انجام داده است.
وی با بیان اینکه از آغاز سال جاری 20 موقوفه به مجموع موقوفات شهرستان زنجان اضافه شده است، ادامه داد: این تعداد موقوفه شامل 30 رقبه است.
موسوی با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار و 50 رقبه ملکی در شهرستان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: رقبات موجود شامل واحدهای مسکونی و تجاری است.
وی با اشاره به عمده‌ترین و شاخص‌ترین موقوفه‌های موجود در شهرستان زنجان یادآور شد: بارزترین موقوفه موجود در شهرستان زنجان موقوفات حاج شفیع ابراهیمی است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان یادآور شد: موقوفات حاج شفیع ابراهیمی شامل 10 روستا و بیمارستان شفیعیه زنجان است.
وی همچنین با اشاره به موقوفه یک میلیارد و 600 میلیون تومانی واقف زنجانی اضافه کرد: این موقوفه شامل یک گاراژ و یک ساختمان با چهار مغازه است.
موسوی در ادامه با اشاره به برخی از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تجهیز امامزاده‌ و بقاع متبرکه یادآور شد: در حال حاضر اقدامات بسیار خوبی در این زمینه در استان زنجان صورت گرفته است.
وی یادآور شد: در حال حاضر ستادی به عنوان ستاد بازسازی بقاع متبرکه در زنجان در حال فعالیت است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: این ستاد فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده و با انجام فعالیت‌های بسیار اقدام به بازسازی بقاع متبرکه کرده است.
وی اذعان داشت: تشکیل ستاد مذکور با توجه به درایت استاندار وقت و با توجه به تاکیدات مدیر کل اوقاف استان زنجان صورت گرفته است.
موسوی تصریح کرد: با تشکیل ستاد بازسازی بقاع متبرکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه بازسازی این بقاع انجام شده است.
وی اظهار داشت: در راستای فعالیت ستاد بازسازی در شهرستان زنجان از 18 بقعه متبرکه موجود شهرستان زنجان پنج عدد مجهز به دوربین شده‌اند.
رئیس اداره اوقاف شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به نصب ضریح امامزاده طیب خانقاه یادآور شد: ضریح این بقعه متبرکه در راستای اجرای طرح مودت در شهرستان زنجان با حضور مسئولان اجرا شده است.
موسوی یادآور شد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه پیوند مردم با امامزادگان و هیئت امنای امامزادگان طرح مودت در شهرستان زنجان اجرا شده است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول