اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر خبر داد

عزاداری آذربایجانی‌ها، خوزستانی‌ها و خراسانی‌ها در بوشهر

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر گفت: هیئت‌های آذربایجانی‌ها، خراسانی‌ها، دهدشتی‌ها، همدانی‌ها، الیگودرزی‌ها و خوزستانی‌ها در شهر بوشهر مقیم هستند و در قالب سینه‌زنی و زنجیرزنی در تکایا و مساجد خود به‌صورت متمرکز عزاداری می‌کنند.

عزاداری آذربایجانی‌ها، خوزستانی‌ها و خراسانی‌ها در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عادل جاسمیان‌فرد شنبه شب در حاشیه آیین‌های عزاداری اربعین در بوشهر اظهار داشت: هیئت منتظران حضرت مهدی (عج) بوشهر با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان مراسم عزاداری باشکوه اربعین را از روز  شهادت امام حسین (ع) به مدت 11 شب برگزار می‌کند.
وی بیان کرد: این مراسم از 23 دی 90 به مدت 11 شب ساعت 19:30 در مسجد خاتم‌الانبیا (ص) شهر بوشهر برگزار می‌شود.
دبیر شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر در ادامه افزود: سخنران مراسم حجت‌الاسلام نصاری و مداحان کربلایی محمد رازقی‌پور و حاج علیرضا پولاد هستند.
وی گفت: مراسم عزاداری اربعین حسینی در شهرستان بوشهر به‌صورت باشکوهی با حضور هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف برگزار شده و ادامه دارد.
جاسمیان‌فرد در ادامه افزود: مراسمات معنوی اربعین حسینی که با دعوت از هیئت‌های مذهبی بوشهری و با بیرون آمدن دسته‌جات عزادار و سوگواری در محل خیابان‌ها به نوحه‌خوانی و زنجیرزنی می‌پردازند.
وی به برگزاری مراسم دهه آخر صفر در هیئت مذهبی مسجد امام سجاد (ع) کوی بهشت صادق بوشهر با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین حدادی و مداحی مداحان اشاره کرد و در ادامه گفت: اقدامات لازم برای برگزاری این آیین انجام شده است.
دبیر شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر گفت: مراسم سوگواری و عزاداری سنتی خوزستانی‌ها مقیم بوشهر دهه آخر صفر در هیئت محبین‌ابن‌زهرا (س) کوی بیستم شهرستان بوشهر با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر به مدت پنج شب برگزار می‌شود و سخنرانی و مداحی مداحان کربلایی از دیگر برنامه‌های این هیئت است.
جاسمیان فرد در ادامه اظهار داشت: هیئت‌های آذربایجانی‌ها، خراسانی‌ها، دهدشتی‌ها، همدانی‌ها، الیگودرزی‌ها و خوزستانی‌ها در شهر بوشهر مقیم هستند و در قالب سینه‌زنی و زنجیرزنی در تکایا و مساجد خود به‌صورت متمرکز عزاداری می‌کنند.
وی در ادامه افزود: هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی در انتقال محتوای فرهنگ دینی به مخاطبان خود از ظرفیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و نیاز به توجه و حمایت بیش از پیش مسئولان و متولیان امر است.
دبیر شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر با بیان اینکه برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت باید به قرآن کریم و اهل بیت(ع) تمسک و از این دو امانت پیامبر اکرم(ص) پیروی کنیم، تصریح کرد: با تحقق این امر، استکبار جهانی و دشمنان داخلی با توجه به وجود دین مبین اسلام هرگز نمی‌توانند اهداف پلید خود را در جامعه پیاده و عملی کنند.
جاسمیان‌فرد در ادامه اظهار داشت: انقلاب اسلامی طی 32 سال اخیر در اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی بسیار درخشان ظهور کرده است.
وی گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند:" انقلاب اسلامی تجلی‌گاه شکوه عظمت و اقتدار ملت فداکاری است که در خط انقلاب، اسلام و رهبری به برافراشته شدن پرچم توحید در عالم چشم دوخته است" بنابراین تمام مسئولان ادارات باید با هماهنگی و مشارکت مردمی در انتقال اهداف امام راحل و شهدا به نسل آینده گام‌های مثبتی بردارند.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول