اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم:

رسانه‌ها چهره نفاق پنهان را به مردم نشان دهند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم گفت: رسالت رسانه‌ها در این زمان سنگین‌تر از هر زمانی است و باید چهره نفاق پنهان را برای مردم روشن کرده و نگذارند آن راهی که دشمن در زمان امام حسن(ع) دنبال کرد در این زمان تکرار شود.

رسانه‌ها چهره نفاق پنهان را به مردم نشان دهند
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: یکی از مباحثی که کم روی آن کار صورت گرفته، مبحث زندگی امام حسن مجتبی(ع) است در حالی‌که مسائل عدیده‌ای در این زمینه وجود دارد که قابل دقت است.
وی ادامه داد: جلال‌الدین سیوتی در تاریخ الخلفا می‌نویسد «امام حسن مجتبی(ع) از نظر ظاهری شبیه‌ترین فرد به پیامبر(ص) بود؛ هم از حیث ظاهری و هم از حیث باطنی با جدش همخوانی داشت».
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم افزود: امام حسن(ع) از محسنات عدیده‌ای برخوردار بود که یکی از آنها آرامش همراه وقار، متانت و بخشندگی است که از ایشان نقل کرده‌اند.
وی ادامه داد: این امام همام بسیار مورد توجه مردم بود و نسبت به ایتام و فقرا بیش از نیازشان به آنها کمک می‌کرد، بنابر نقلی ایشان در طول عمر خود دوبار تمام اموالش را تقسیم کردند و حتی از انفاق کفش خود هم دریغ نکردند.
نجاریان‌زاده ابراز داشت: شجاعتی که درباره امام حسن(ع) نوشتند کمتر از شجاعت امام حسین(ع) نبود چون هر دو شیرانی بودند که در رکاب پدر در جنگ‌های صفین و جمل حضور داشتند.
وی تصریح کرد: فضای زمان امامت آن حضرت بسیار مضطرب و پیچیده بوده است چون در پایان زندگانی امام علی(ع) مباحثی بروز کرد و امام حسن(ع) وارث آن شرایط حساس و جنگ یاس‌آور و تحمیل صلح بود.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم بیان داشت: نفاق در حد اعلا در این زمان شکل گرفت گرچه در زمان حضرت علی(ع) و پیامبر(ص) جریان نفاق وجود داشت، اما در این زمان در حد اعلا شکل گرفت.
وی افزود: با این حال امام حسن(ع) در این زمان باید هم به ایتام و فقرا کمک کند و هم محل مراجعات مردم باشد، علم و تقوا را توسعه بدهد و از سوی دیگر دشمن می‌داند امام حسن(ع) هرچه در زمینه فعالیت‌های سیاسی، معنوی و علمی کار کند حنای دشمن دیگر رنگی نخواهد داشت.
نجاریان‌زاده خاطرنشان کرد: هر زمان می‌تواند زمان امام حسن(ع) باشد، الان هم می‌تواند زمان امام حسن مجتبی(ع) باشد چراکه چهره‌های نفاقی که از ترس اقتدار نظام اسلامی سر به زیر لاک بردند، ستون پنجم دشمن هستند.
وی با یادآوری ترورهای دانشمندان ایرانی توسط ایادی خارجی و اینکه تابعیت این تروریست‌ها ایرانی است گفت: فکر می‌کنید چرا آمریکا پادگان اشرف را درست کرده و چرا اجازه نمی‌دهد این چهره‌های نفاق از عراق خارج بشوند؟
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم ابراز کرد: امروز اهل نفاق برای اینکه بتوانند نظام را در برابر مردم قرار بدهند، جریاناتی چون فتنه 88 را علم کرند.
وی ادامه داد: در فتنه 88 دیدید شعارهایی که از زبان غافلان بیرون می‌آمد استقبال از غرب و آمریکا و عدم اتکا به نفس بود و باید گفت در فضایی که الان زندگی می‌کنیم نفاق به گونه‌ای عمل می‌کند تا هویت دینی ما را از بین ببرد.
نجاریان‌زاده بیان داشت دشمن می‌خواهد با ایجاد شرایطی، این چهره را از نظام ما در خارج ترسیم کند که آزادی در این کشور نیست در حالی که آزادی به تمام معنا در کشور وجود دارد.
وی یادآور شد: بنابراین رسالت رسانه‌ها در این زمان سنگین‌تر از هر زمانی است چرا که باید چهره نفاق پنهان را برای مردم روشن کرده و نگذارند آن راهی که بر امام حسن(ع) بسته و سجاده را از زیر پای امام حسن(ع) کشیدند تکرار شود.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم خطاب به نسل جوان گفت: اگر روزی اینها بر نظام ما تسلط پیدا کنند به جرم خودکفایی و پیروزی در انقلاب و پیاده کردن اسلام دمار از روزگار ما در خواهند آورد پس امروز می‌طلبد در زندگی امام حسن(ع) و تربیتی که ایشان در پی آن بود دقت کرده و از ایشان الگو برداری کنیم.
وی تصریح کرد: وابستگی به دنیا و مال دنیا سبب می‌شود که انسان از دین و خدا و پیامبر(ص) دست بشوید به همین دلیل است که امام راحل بر پرهیز از دنیازدگی، مال اندوزی و زراندوزی تاکید داشتند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول