اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

مردم در 9 دی نفاق را پشت نقاب تشخیص دادند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: ویژگی مردم در 9 دی این بود که نفاق را پشت نقاب تشخیص دادند.

مردم در 9 دی نفاق را پشت نقاب تشخیص دادند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد، بیان کرد: با توجه به آنچه در دانشگاه امام حسین (ع)، عاشورا و نهضت حسینی در تاریخ دیده بودیم، تمام ملت ما دانشجوی مکتب امام حسین (ع) شد. در دانشگاه امام حسین (ع) در سال 61 هجری نیز از کودک شش ساله حضرت علی اصغر تا حبیب ‌بن مظاهر حضور داشتند و امروز نیز در این دانشگاه همه نوع سن و همه نوع ملیت هستند.
امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: در راهپیمایی 9 دی، دانشجویان دانشگاه نهضت حسینی در همه گروه‌های سنی شرکت کردند و آنچه را که در این دانشگاه یاد گرفته بودند به نمایش گذاشتند.
وی افزود: 9 دی واکنشی به فتنه 88 بود و امتحانی بود که الحمدالله ملت ما به خوبی در آن پیروز شدند و رهبری نیز نمره‌هایمان را پذیرفتند و ملت را تشویق کردند و فرمودند عاشورا و محرم بود که به داد مملکت ما رسید.
عابدینی یادآور شد: امام خمینی (ره) نیز فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است و ما در 9 دی این موضوع را دیدیم؛ نکته دیگر در خصوص حماسه 9 دی این است که رهبری ملت ما را تشویق کردند برای اینکه قضیه مشابه آنچه در کوفه پیش آمد، رخ داد. ابن زیاد با نقاب نفاق آمد و از انتظار مردم برای امام حسین (ع) سوءاستفاده کرد و مردم نیز به استقبال او آمدند و بعد دیدند که فریب خوردند ولی ویژگی مردم ما در 9 دی این بود که نفاق را پشت نقاب تشخیص دادند و البته ابن زیاد آن زمان نیز ریشه در یهودیت داشت و این نفاق در فتنه 88  نیز ریشه در صهیونیست و استکبار جهانی داشت ولی مردم ما به خوبی و به موقع تشخیص دادند.
امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: در کربلا بصیرت و بینایی وجود داشت و امروز نیز این بصیرت هست ولی در کربلا امام حسین (ع) و یارانش در اوج بصیرت بودند و اکثریت مردم در جهالت و تاریکی به سر می‌بردند ولی در 9 دی اکثریت جمعیت متوجه شدند و با بصیرت به میدان آمدند.
وی اعلام کرد: ما امروز امر مهم انتخابات را پیش رو داریم و فتنه نیز تمام نشده است و خیلی از جهات فتنه زیر خاکستر رفته و فرصت یابد می‌خواهد شعله‌ور شود و حال این بصیرت ماست که باید میدان ندهد و کاری نکنیم که فتنه‌انگیزان در مسند قرار گیرند و نماینده مجلس و یا مسئول شوند و بعد تهدید و خطرشان ما را نگران کند، باید بیدار باشیم آنها که همواره در برابر وحدت ایستادند و دولت خدمتگزار را مورد هجمه قرار دادند آن هم به کینه رهبری، در جایگاه مسئولیتی قرار نگیرند.
عابدینی تأکید کرد: همه ما مسئولیت داریم و فقط وظیفه این نیست که خود به این افراد رأی ندهیم بلکه باید دیگران را نیز آگاه کنیم.
وی عنوان کرد: در بحث فتنه مردم خوب وظیفه‌شان را انجام دادند و کار خود را کردند ولی در بحث خواص اتفاقات خوبی نیفتاد و خواص سه دسته شدند، یک دسته آمدند جلوی چشم مردم و کانون فتنه و منافق شدند و مردم را امر به منکر کردند و عده دیگری از خواص سکوت کردند و آنجا که باید آگاهی بخشی و موضع‌گیری می‌کردند موذیانه رفتار کردند و منافقان نیز اینگونه هستند و آینده اینها به نفاق منجر می‌شود.
امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: خواصی نیز با روشنگری به میدان آمدند و نسبت به فتنه‌گری‌ها موضع‌گیری داشتند و به برکت امام حسین (ع)، قرآن و ایمان، مردم ما کاری کردند که دشمنان خدا از دین مأیوس شدند.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی منافقان اظهار کرد: مسئله نفاق و منافقان بسیار اهمیت دارد و موضوع مهمی است که در زمان پیامبران گذشته نیز بوده است و قرآن ریشه نفاق را در عصر حضرت موسی (ع) نشان می‌دهد، همان کسانی که ما امروز صهیونیست می‌گوییم و آن زمان یهود نامیده می‌شدند و رفتاری منافقانه با حضرت موسی داشتند.
عابدینی افزود: منافقان عصر اسلام ریشه در منافقان یهود دارند و از تجربه آنها برای شکستن هیبت پیامبر اسلام می‌خواستند استفاده کنند ولی نتوانستند؛ مهم‌ترین ویژگی منافقان این است که احساس حقارت و خود کم‌بینی در برابر مؤمنان می‌کنند و در قرآن کریم خداوند متعال می‌فرماید به منافقان بشارت عذابی دردناک را بده زیرا کافران را سرپرست خود می‌پسندند.
وی توضیح داد: منافقان سربلندی را نزد دشمنان خدا جستجو می‌کنند در حالی که همه عزت‌ها فقط نزد خداست و کسی که با دشمن خدا رفاقت کند جز ذلت چیزی نخواهد داشت؛ ویژگی دیگر منافقان این است که دروغگو هستند و دروغ خود را زیبا جلوه می‌دهند و خداوند متعال نیز در جاهای مختلف در قرآن کریم این دروغگویی منافقان را مطرح کرده است به طوری که در انتخابات دیدیم که گفتند پیرو ولایت فقیه و ملتزم به قانون هستیم ولی بعد شاهد بودیم که در عمل دروغ خود را نشان دادند و مؤمنان باید با هوشیاری متوجه این موضوع شوند.
امام جمعه موقت قزوین یادآور شد: بی‌خردی، دورویی، حیله‌گری و فریب‌کاری از دیگر ویژگی منافقان است، منافقان دین‌ستیز هستند یعنی به منکر فرمان می‌دهند و وقتی به امام حسین (ع) جسارت می‌شود و امنیت ملتی را به خطر انداخته و عوامل انگلیس و آمریکا می‌شوند، این عین دین‌ستیزی است.
وی گفت: ابتلا به فسق، فساد و بی‌بصیرتی ویژگی دیگر منافقان است و منافقان به هیچ عنوان باز نمی‌گردند بنابراین شمشیر عدالت اسلامی را باید تیز کرد برای برکندن ریشه فساد آنها زیرا منافقان دل به دشمنان داده‌اند و هدایت را فروختند و گمراهی را خریدند و هیچ سودی در این معامله برای آنها نیست.
عابدینی در ادامه با اشاره به سالروز نامه امام خمینی (ره) به گورباچف اظهار کرد: در سالروز ابلاغ پیام امام خمینی (ره) به گورباچف هستیم که امام فرمود کمونیسم را باید در موزه‌ها مطالعه کرد و آنها نفهمیده بودند که کمونیسم فرو می‌پاشد ولی امام خمینی (ره) با قرآن و تقوا زندگی کرد و بصیرت داشت و بعد از کمتر از یک سال از پیام امام، نظام محکم شوروی فروپاشید و صدای انفجارش همه عالم را گرفت و بساط کمونیست برچیده شد.
انتهای پیام/خ۱۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول