اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره ‌کل هواشناسی خوزستان:

گرد و خاک عراق رسید / دمای شهرهای خوزستان زیر صفر شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خوزستان گفت: گرد و خاکی از سمت عراق در حال ورود به ایران است.

گرد و خاک عراق رسید / دمای شهرهای خوزستان زیر صفر شد
بهرام جنتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: گرد و خاک موجود در هوای استان خوزستان از کشور عراق و از حوالی منطقه بستان به خوزستان وارد شده و در شهر‌های شوش، سوسنگرد، دزفول، گتوند، شوشتر و اهواز را متاثر از حضور خود کرده است.
وی با اشاره به شرایط موجود افزود: بسیاری از سایت‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌کردند که این توده برخاسته از کشور از کنار ایران می‌گذرد و به خوزستان وارد نمی‌شود ولی با روش‌های جدید به کار گرفته شده مسیر این توده به درستی تشخیص داده شد و بر این اساس اطلاعیه‌ای نیز صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه این توده گرد و خاک در خوزستان ماندگار خواهد شد، تاکید کرد: این توده گرد و خاک در هوای استان خوزستان تا عصر امروز ماندگار است و پس از آن تا اواخر وقت امروز و اوایل وقت فردا رفته رفته کاهش می‌یابد و از بین خواهد رفت.
جنتی با تاکید بر اینکه هنوز برای ساعات آتی در خوزستان پیش‌بینی دقیقی نشده است، افزود: هنوز پیش‌بینی نشده است که توده‌های جدید گرد و خاک برای استان در کشور عراق تشکیل شده است یا نه، زیرا رادارها در این‌باره هیچ چیزی نشان نمی‌دهند.
وی با اشاره به سرمایه بی‌سابقه در خوزستان تاکید کرد: سرمایه بی‌سابقه در استان سبب شده است که در شرایط کنونی و در شب گذشته دمای هوای شهرهای استان همگی یا به صفر ‌یا به زیر صفر برسد که از این شهرهای می‌توان به دزفول با 4- درجه، شوشتر با 2- و دهدز با 6- اشاره کرد.
وی تاکید کرد: این شرایط تا سه روز آینده ادامه خواهد داشت و شرایط آب و هوایی از چهارشنبه به بعد مقداری بهبود خواهد یافت و دمای هوا افزایش محسوسی می‌کند.
انتهای پیام/ج30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول