اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون

193 روز هوای سالم بر اصفهان حاکم بوده است

خبرگزاری فارس: مسئول سنجش آلودگی هوای اداره‌کل محیط ‌زیست استان اصفهان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا‌‌کنون 193 روز هوای سالم در اصفهان وجود داشته است و در حال حاضر وضعیت آلودگی هوای اصفهان به صورت ویژه کنترل می‌شود.

193 روز هوای سالم بر اصفهان حاکم بوده است
بابک صادقیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به هفته هوای پاک اظهار داشت: 25 دی‌ماه تا ابتدای بهمن‌ماه جاری به عنوان هفته هوای پاک نام‌گذاری شده است و به صورت معمولی پدیده اینورژن در فصول سرد سال در سطح شهر‌ها ایجاد می‌شود.
وی به پدیده اینورژن و نتایج حاصل از این پدیده در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: با بروز این پدیده میزان آلودگی موجود در سطح شهر‌ها افزایش می‌یابد و طی ماه گذشته اصفهان با اینورژن و شدت آلاینده‌های جوی مواجه بوده که در حال حاضر و با استفاده از تمهیدات مناسب آلایندگی هوای اصفهان کنترل شده است.
مسئول سنجش آلودگی هوای اداره‌کل محیط ‌زیست استان اصفهان تصریح کرد: هر ساله 29 دی‌ماه به عنوان روز هوای پاک محسوب می‌شود و کنترل آلودگی هوا و دست‌یابی به هوای پاک و سالم از مهم‌ترین اهداف این اداره است.
وی به وضعیت آلودگی هوای اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون هوای اصفهان 7 روز پاک، 193 روز سالم، 97 روز نا‌سالم، 5 روز بسیار نا‌سالم و 2 روز هوای خطرناک داشته است.
صادقیان با اشاره به اینکه وضعیت آلودگی هوای اصفهان به صورت ویژه و با استفاده از تمهیدات لازم کنترل می‌شود، تاکید کرد: به صورت معمولی شدت آلاینده‌های جوی در فصول سرد سال و به ویژه در آذرماه و با بروز پدیده اینورژن اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به اینکه سالمندان، کودکان و بیماران و به ویژه بیماران قلبی و عروقی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در مقابل آلودگی هوا هستند، بیان داشت: این افراد باید در زمان شدت آلودگی هوا حضور خود را در سطح شهر کاهش بدهند و از آسیب‌های احتمالی ناشی از این موضوع بر روی سلامتی خود جلوگیری کنند.
مسئول سنجش آلودگی هوای اداره‌کل محیط ‌زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه نتایج آلودگی هوا به صورت خزنده و نا‌محسوس است، گفت: بسیاری از افراد به دلیل این موضوع به آلودگی هوا توجهی ندارند و آلودگی هوا در بلندمدت بر سلامتی افراد اثر می‌گذارد.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول