اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

اردبیل جزو مراکز استان‌های پاک از نظر هوای کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: اردبیل در بین مراکز استان‌ها از لحاظ هوای پاک جزو استان‌های برگزیده کشور است.

اردبیل جزو مراکز استان‌های پاک از نظر هوای کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی صبح امروز در مراسم گرامیداشت چهارمین روز هفته هوای پاک در اردبیل اظهار داشت: وضعیت آلودگی در اردبیل نسبت به شش کلان شهر آلوده کشور به مراتب در وضعیت مناسبی قرار دارد به طوری که در ارزیابی نیمه اول امسال ما تنها یک روز در وضعیت ناسالم هوا، شش روز در وضعیت هوای خیلی ناسالم، 56 روز در وضعیت آلودگی کم و مابقی روزها نیز از شاخص کیفیت هوای مطلوب برخوردار بودیم.

وی با بیان اینکه این وضعیت در سنجش کیفی هوا و با آمار و ارقام متقن توسط ایستگاه سنجش کیفی هوا در اردبیل منتشر شده است، افزود: این شرایط نشان می‌دهد که هوای اردبیل در اکثر ایام سال سالم است و مردم نباید نگرانی از این بابت داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در ادامه سخنان خود از ساماندهی دریاچه نئور و واگذاری آن به بخش خصوصی از ابتدای سال آینده خبر داد.

وی ابراز داشت: با همکاری بخش خصوصی دریاچه نئور اردبیل در چند فاز احیا شده و با حذف ماهی کپور تلاش می‌شود منابع تغذیه این دریاچه تقویت شده و بار دیگر حیات دوباره به پرورش و تولید ماهی قزل‌آلا بخشیده شود.

حمیدی خاطرنشان کرد: در بطن دریاچه به صورت محدود غذای مورد نیاز ماهی قزل‌آلا موجود است و می‌توان به تغذیه آبزیان به ویژه ماهی پرورش‌ یافته در این دریاچه در آینده امیدوار بود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی چند جایگاه سوخت با استاندارد یورو چهار در اردبیل از سال آینده خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: در این زمینه با رایزنی و انعقاد قرارداد با شرکت نفت سعی می‌کنیم جایگاه‌های عرضه بنزین و نفت را به این استاندارد مجهز کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمیدی در ادامه از کنترل حیوانات زیانکار به محیط اجتماعی خبر داد و افزود: زمانی که اجازه نمی‌دهیم حیواناتی مانند گرگ در فضا‌هایی خارج از محیط شهری و در زیستگاه‌های خود زندگی کنند نباید انتظار داشته باشیم که این حیوانات در مناطق دیگر پراکنده نشوند بلکه در این زمینه باید به مقررات تعیین شده التزام داشته باشیم و اجازه ندهیم شکار‌های بی‌رویه و آزار و اذیت‌های احتمالی بقا و حیات این حیوانات را به خطر بیندازد.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول