اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس:

شهرستان فردوس 2834 رقبه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: این شهرستان 563 موقوفه و 2 هزار و 834 رقبه، شش امامزاده، 92 مسجد و 46 حسینیه دارد.

شهرستان فردوس 2834 رقبه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خزاعی جمعه‌شب در جمع متولیان موقوفات شهرستان با ابراز تأسف از وضعیت موقوفات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب وقف دچار آسیب‌های جدی شده بود که با پیروزی انقلاب این سنت احیا شد.
وی عمل به نیت واقف را مهم‌ترین برنامه سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و تصریح کرد: در طول سال‌های اخیر همه تلاش متولیان اوقاف در کشور نیز در همین راستا بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس از اهدای 200 بسته سبد غذایی و لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان مستمند شهرستان فردوس خبر داد.
خزاعی ادامه داد: این اقلام که شامل 100 بسته غذایی و 100 بسته لوازم‌التحریر است از محل نیات واقفان خیراندیش با مبلغ 18 میلیون ریال برای اهدا به دانش‌آموزان نیازمند خریداری شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس افزود: فرهنگ وقف باید به آحاد مردم شناسانده شود و روش‌های نوین در امور وقف به مردم نیک‌اندیش ارائه شود تا همگان بنا بر مصالح نظام و جامعه پیرامون خود اموال شخصی خودشان را در کارها و امور خیرخواهانه جهت‌دهی کنند.
خزاعی اضافه کرد: اجرای نیت واقف از وظایف اصلی ما است که باید بیشتر و بهتر به آن رسیدگی کنیم و نگاه ما بر آن است در بحث موقوفات به این مهم توجه وی‍ژه شود تا بتوانیم نیات واقفین را به طور کامل اجرا کنیم.
وی با بیان اینکه در طی چند سال اخیر دغدغه مقام معظم رهبری در باب وقف به خوبی از سوی مسئولان این سازمان مورد توجه قرار گرفت، یادآور شد: معظم له توجه زیادی به مسئله وقف و موقوفات دارند و همین موضوع سبب شد که اقدامات بسیار خوبی در این راستا صورت گرفت.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس گفت: شهرستان فردوس دارای 563 موقوفه و 2 هزار و 834 رقبه، شش امامزاده، 92 مسجد و 46 حسینیه است.
خزاعی به اقدامات صورت گرفته در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: تحقق این مسئله یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده که سازمان اوقاف تلاش کرد تا منویات معظم‌له گام عملی شود.
وی تصریح کرد: همکاری مردم با مجموعه اوقاف سبب افزایش خیر در جامعه می‌شود چون اوقاف دستگاهی است که متعلق به اهل بیت (ع) بوده و همکاری با این مجموعه و فعالیت در راستای احیای موقوفات و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی دارای ارزش است.رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فردوس به اجرای طرح حلقه‌های معرفت و نشاط معنوی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان اشاره کرد و گفت: در این طرح نوجوانان مشارکت داده شده‌اند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول