اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب موقت جمعه یاسوج:

وقف در کهگیلویه و بویراحمد محدود به مسجد ساختن نشود

خبرگزاری فارس: خطیب موقت جمعه یاسوج با بیان اینکه وقف باید در همه امور خیریه باشد و تنها به مسجدسازی نباید بسنده کرد، گفت: وقف کردن در کهگیلویه و بویراحمد تنها مسجد ساختن نباشد.

وقف در کهگیلویه و بویراحمد محدود به مسجد ساختن نشود
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر موسوی اعظم امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با دعوت به رعایت تقوای الهی بیان کرد: انسان با توسل به تقوا و پارسایی به درجات والای انسانی می‌رسد و همه مشکلات امروزی جهان ناشی از بی‌تقوایی است.
امام جمعه موقت یاسوج در ادامه بیان داشت: باید همواره هدف از بعثت پیامبر را بشناسیم تا اینکه بتوانیم اهداف عالیه اسلام را در نظام جمهوری اسلامی پیاده کنیم.
وی گفت: برخی برای ایجاد انحراف در جامعه در مورد ظهور امام زمان حرف‌هایی می‌زنند که اگر جلوی آنها را نگیریم و در جامعه ترویج پیدا کند موجب انحراف بیشتر می‌شود.
خطیب موقت جمعه یاسوج با تسلیت رحلت جانسوز پیامبر اکرم به همه مسلمانان جهان بیان داشت: در دین مبین اسلام توجه به رفع محرومیت مسلمین شده و انسان‌های مؤمنی هستند که به فکر حل نیازمندی‌های فقرا هستند.
موسوی اعظم گفت: این سنت حسنه از پیامبر و ائمه به ما رسیده است که حضرت امیر (ع) خود به تنهایی 19 مورد وقف سنگین و بزرگ انجام داد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: لعنت خدا و پیامبر بر کسانی است که در موقوفات تغییر ایجاد می‌کنند.
امام جمعه موقت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: وقف قابل جابه‌جایی و دخل و تصرف نیست و کسی نمی‌تواند موقوفات را بخرد و بفروشد که لعنت خداوند بر چنین افرادی است.
وی با ابراز گلایه از برخی موضوعات مربوط به وقف در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: وقف تنها به معنی مسجد ساختن نیست چراکه مدرسه‌سازی و کمک به تامین جهیزیه دختران دم بخت و کمک به دانشجویان تنگدست نیز شامل موضوع وقف می‌شود.
موسوی‌اعظم از همه کسانی که در این استان استطاعت مالی دارند خواست تا در امر خیر وقف مشارکت گسترده داشته باشند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول