اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه یزد:

30 مرکز فرهنگی در بقاع متبرکه یزد راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد از راه‌اندازی 30 مرکز فرهنگی در بقاع متبرکه و امام‌‌زادگان یزد خبر داد.

30 مرکز فرهنگی در بقاع متبرکه یزد راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سعید رادمهر صبح امروز در جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به برنامه‌های هفته وقف، از راه‌اندازی 30 مرکز فرهنگی و قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان یزد خبر داد.
وی اعتبار اولیه برای تجهیز هر یک از این مراکز فرهنگی قرآنی در امام‌زادگان و بقاع شاخص را 50 میلیون ریال عنوان کرد.
رادمهر مشارکت تمام نیروها از امام‌زادگان و واقفان برای برگزاری برنامه‌های هفته وقف را خواستار شد.
وی نشست تخصصی با حوزویان و دانشگاهیان، افتتاحیه جشنواره وقف، همایش تجلیل از واقفان و اصحاب وقف، همایش وقف احسان ماندگار و... را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد.
رادمهر با بیان اینکه بخش عمده بودجه فرهنگی صرف هزینه فرهنگی در مساجد می‌شود، کنگره وقف، جشن خانوادگی همکاران اوقاف، نمایشگاه هفته وقف و طرح مودت را از دیگر برنامه‌های هفته وقف عنوان کرد. 
مدیکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این نشست بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیران برای طرح‌های عمرانی امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان یزد تاکید کرد.
حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی ابراز داشت: این اقدام با عنوان طرح مودت کار خود را به‌زودی آغاز خواهد کرد و از مشارکت خیران در امور عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه بهره‌ خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از نیمی از فعالیت‌های عمرانی در بقاع متبرکه توسط کمک‌های مردمی انجام می‌شود.
حاتمی با اشاره به بررسی توانمندی‌های اوقاف در زمینه سرمایه‌گذاری افزود: در نظر داریم نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری وقف را در استان برگزار کنیم که حداقل هر شهرستان دو پروژه قابل سرمایه‌گذاری وقف در نمایشگاه ارائه می‌کند.
این مسئول با تاکید بر پیگیری مسائل حقوقی و رفع مشکلات مالی و نیروی انسانی در این زمینه، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری فکری و مالی در مسائل حقوقی را ضروری خواند.
حاتمی اخذ اسناد مالکیت موقوفات را از اولویت‌های سازمان اوقاف برشمرد و تعامل دو سویه ادارات شهرستان و اداره ثبت برای پیگیری صدور اسناد ثبتی موقوفات و رفع مشکلات در این زمینه را ضروری خواند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بر تسریع ورود اطلاعات اسناد اجاره به سامانه تاکید کرد و برای این منظور دعوت از مدیران کل سازمان اوقاف کشور را برای آموزش و پیشبرد این هدف ضروری خواند.
وی برگزاری نشست با کارشناسان رسمی دادگستری برای آشنایی کارشناسان با مسائل وقفی را خواستار شد و بر اجرای احکام صادره تاکید کرد.
انتهای پیام/ن20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول