اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام صدیقی:

شهدا به بالاترین مقام قرب الهی دست یافته‌اند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: شهدا با ایثار جان خود به بلندترین مرتبه‌ای که خداوند مشخص کرده که همانا قرب الهی است، دست پیدا می‌کنند.

شهدا به بالاترین مقام قرب الهی دست یافته‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در یادواره شهدای سادات استان قم در سخنانی با اشاره به اینکه برخی از انسان‌ها در معامله با خداوند به مراتب بالایی دست می‌یابند، تاکید کرد: شهدا از جمله کسانی هستند که جان خود را با اخلاص و بی‌ریا با خداوند معامله می‌کنند و مقامات عالیه‌ای نصیب آنها می‌شود.
وی افزود: فرد برای اینکه بتواند به مرحله‌ای برسد که با خدا معامله کند باید مراحلی را طی کند و خداوند این شرایط را برای بندگان صالح و خاص خود مهیا می‌کند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه جلوه حق در رفتار و کردار بندگان صالح خداوند متعال مشهود است، اضافه کرد: بندگان خالص خداوند آیینه جلوه حق هستند.
وی در ادامه با اشاره به قیام اباعبدالله الحسین(ع) تاکید کرد: امام حسین(ع) شب عاشورا یاران را به دور خود جمع کرد و به کسانی که می‌خواستند بروند اذن خروج داد و این حرکت امام حسین(ع) اقدامی بود تا میزان مرتبه و خلوص نیت یارانش مشخص شود.
این استاد حوزه گفت: یارانی که در کنار امام حسین(ع) بودند در ولایت ایشان ذوب شده‌اند و از شهادت در رکاب ایشان به دنبال ورود به بهشت نبودند، بلکه ولایت‌مداری خود را ثابت کردند.
وی با اشاره به اینکه شهادت برای هر انسانی یک ارزش والا به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: این ارزش والا برای عالم شهید و همچنین سادات ارزشی بسیار بیشتر دارد.
صدیقی تاکید کرد: شهید عالمی که از سلاله پاک سادات باشد نزد پروردگار ارزش وصف ناشدنی داشته و بسیاری از شهدای انقلاب ما چنین بودند.
وی بیان داشت: شهدا با ایثار جان خود به بلندترین مرتبه‌ای که خداوند مشخص کرده که همانا قرب الهی است، دست پیدا می‌کنند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به شهر قم و اهمیت این شهر از بعد فرهنگی و مذهبی تصریح کرد: کسانی که در این حریم امن ساکن هستند می‌توانند به دریای بی‌کران ولایت و رحمت الهی پل بزنند و به مقام قرب الی‌الله برسند.
وی به وجود بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) در قم اشاره کرد و اظهار داشت: در دامان پر مهر این بانوی بزرگوار انسان‌های با عظمتی همچون امام راحل تربیت شد تا دنیا را به سمت سعادت سوق داده و پرچم اسلام را به اهتزاز در آورد.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول