اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه بیت‌المقدس کردستان خبر داد

بازدید 35 هزار نفر از مشهد شهدای کردستان

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به فراهم شدن زمینه‌های لازم برای حضور کاروان‌های راهیان‌نور به استان کردستان، از بازدید 35 هزار زائر از سراسر کشور از مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس استان خبر داد.

بازدید 35 هزار نفر از مشهد شهدای کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ابراهیم حسینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، اظهار داشت: فرهنگ پایداری و مفاهیم ارزشمندی همچون ظلم‌ستیزی و استقامت و ایثار از میراث گرانبهای دوران دفاع مقدس به شمار می‌آیند که باید در اختیار نسل جوان جامعه قرار گیرد.
وی افزود: انتقال مفاهیم والا و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده انقلاب یک کار هنرمندانه و مستلزم صرف وقت و نیروی بسیار است که سپاه پاسداران در این خصوص اقدامات بزرگی را آغاز کرده‌ است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، تصریح کرد: اگر به تاریخ اسلام و غزوات متعدد پیامبر اعظم (ص) توجه کنیم همواره تفقد از شهدا و خانواده‌های آنان و بازگو کردن رشادت‌ها و جوانمردی‌های آنان توسط خود پیامبر (ص) و اصحاب ایشان انجام می‌شده و روایت‌های این غزوات همواره در بین مسلمانان زنده بوده‌ است.
حسینی افزود: نمونه بارز دیگری از این روایت‌ها را می‌توان در بازگو کردن پیام‌های نهضت عاشورا و حضور بانو زینب(س)، امام سجاد (ع) و جابرابن‌عبدالله انصاری در کربلا و روشنگری‌های آنان در قالب روایت واقعه کربلا برای عموم مردم عنوان کرد.
وی اظهار داشت: دفاع ما در دوران جنگ تحمیلی یک دفاع مقدس و همه‌جانبه بود و تحکیم پیوند بین نسل جدید انقلاب با نسل دوران دفاع مقدس، آشنا کردن جوانان و نوجوانان با رشادت‌های شهدا و ایثارگران و ترویج مبانی فکری و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به منظر مقابله با توطئه‌های متعدد دشمنان در عرصه جنگ نرم از جمله اهداف برگزاری اردوهای راهیان‌نور است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان از تقویت بصیرت و ارتقای آگاهی‌های جوانان در حوزه دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را از دیگر اهداف اعزام کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد.
حسینی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 35 هزار نفر از هموطنان از سراسر کشور از مشهدهای معراج شهدای کردستان بازدید کرده‌اند و امید است با فراهم‌ کردن زیرساخت‌های مختلف شاهد ارتقای این میزان بازدید به یک میلیون نفر در سال آینده باشیم.
وی خاطر نشان کرد: در پاییز امسال نیز 8 هزار و 761 نفر از دانش‌آموزان پسر و فرهنگیان برادر استان به مشهد شهدای هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شده‌اند و از امروز نیز سومین مرحله اعزام کاروان‌های راهیان‌نور استان با دربرگیری دختران دانش‌آموز مقطع دوم متوسطه و فرهنگیان خواهر استان با ظرفیت 9 هزار نفر و در قالب 23 کاروان آغاز شده ‌است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: در مرحله چهارم اعزام کاروان‌های راهیان‌نور استان از 15 اسفند ماه سال جاری تا 15 اردیبهشت سال آینده بیش از 15هزار نفر از اقشار مختلف مردم به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های میانی و جنوب کشور اعزام می‌شوند.
انتهای پیام/غ10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول