اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آبفار استان زنجان:

80 درصد جمعیت روستایی زنجان زیر پوشش آبفار هستند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آبفار استان زنجان گفت: 80 درصد از جمعیت روستایی زنجان زیر پوشش آبفار هستند.

80 درصد جمعیت روستایی زنجان زیر پوشش آبفار هستند
به گزارش خبرگزاری فارسی از زنجان، یدالله حسنی در بازدید استاندار از شرکت آبفار اظهار داشت: با آمار به دست آمده در حال حاضر 526 روستای زنجان زیر پوشش سیستم آبرسانی قرار دارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان زنجان 138 روستا از آب شرب بهره‌مند هستند، افزود: همچنین 139 روستا نیز در شهرستان خدابنده از آب شرب استفاده می‌کنند.
مدیر عامل شرکت آبفار استان زنجان همچنین  روستاهای بهره‌مند از آب را در شهرستان ابهر 46 مورد اعلام کرد و ادامه داد: در شهرستان ماهنشان نیز 81 روستا از آب شرب استفاده می‌کنند.
حسنی اذعان داشت: در حال حاضر میزان متوسط بهره‌مندی روستاهای استان از آب شرب 75.1 درصد است.
وی با اشاره به اینکه شاخص بهره‌مندی از آب در شهرستان زنجان 71.3 است، ادامه داد: در شهرستان ابهر این شاخص 71.4 درصد است.
مدیر عامل شرکت آبفار استان زنجان تصریح کرد: در شهرستان خدابنده نیز شاخص بهره‌مندی روستاها از آب شرب 73.6 درصد است.
وی با بیان اینکه شاخص بهره‌مندی از آب شرب در شهرستان ماهنشان 73.7 است، اضافه کرد: شاخص بهره‌مندی از آب شرب در روستاهای طارم نیز 87.9 درصد است.
حسنی همچنین درصد بهره‌مندی از آب شرب را در روستاهای شهرستان خرم‌دره و شهرستان ایجرود را به ترتیب 71.8 و 86.5 اعلام کرد.
وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در شهرستان زنجان به ازای یک شبانه‌روز 155 لیتر است، افزود: این سرانه در شهرستان ابهر 177 لیتر است.
مدیر عامل شرکت آبفار استان زنجان همچنین میزان سرانه مصرف آب را در روستاهای شهرستان خرم‌دره 167 لیتر در شبانه‌روز عنوان کرد و ادامه داد: در شهرستان خدابنده نیز سرانه مصرف هر روستایی در یک شبانه‌روز 155 لیتر است.
وی سرانه مصرف افراد ساکن در روستاهای ماهنشان را 165 لیتر عنوان کرد و یادآور شد: میزان سرانه مصرف آب در هر شبانه‌روز به ازای هر روستایی 187 لیتر است.
حسنی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در روستاهای ایجرود به ازای هر شخص 181 لیتر در شبانه‌روز است، افزود: در حال حاضر سرانه مصرف آب در روستاهای استان زنجان به صورت میانگین 165 لیتر در روز  است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 113 روستای استان زیر پوشش شرکت آبفار قرار ندارند، ادامه داد: در صورت تامین اعتبار آبرسانی به این روستاها انجام می‌شود.
مدیر عامل شرکت آبفار استان زنجان با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته از آغاز سال جاری اضافه کرد: از آغاز سال جاری به 65 روستا آبرسانی شده است.
وی با اشاره به نیروی انسانی مشغول به فعالیت در این شرکت و نوع فعالیت آنها از قبیل، پیمانی، قراردادی و رسمی تصریح کرد: در حال حاضر 467 نفر در آبفار استان زنجان اشتغال دارند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول