اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تسهیلات مشاغل خانگی تا 22 بهمن در اختیار کارآفرینان قرار بگیرد

خبرگزاری فارس: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: براساس مصوبه شورای اشتغال تسهیلات مشاغل خانگی حداکثر تا 22 بهمن در اختیار کارآفرینان قرار بگیرد.

تسهیلات مشاغل خانگی تا 22 بهمن در اختیار کارآفرینان قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدحسین فروزان‌مهر عصر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: مهمترین مشکل مشاغل خانگی کمبود منابع تسهیلات است.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از برنامه ایجاد 5/2 میلیون شغل در کشور در گرو تحقق برنامه مشاغل خانگی است، خواستار مشارکت بیشتر بانک‌ها برای محقق شدن این برنامه شد.

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: بر همین اساس دولت از محل برنامه اشتغال‌زایی ایجاد 500 هزار شغل از محل مشاغل خانگی را هدف گذاری کرده است.

فروزان‌مهر در ادامه با بیان اینکه مشکلات اشتغال‌زایی در کشور مربوط به متولدان دهه شصت است، گفت: اکنون این گروه سنی بعداز تحصیل در دانشگاه به سن اشتغال رسیده و متقاضی کار هستند.

وی این گروه را عمدتا فاقد تخصص عنوان کرد و افزود: برای اشتغال‌زایی این گروه باید کارگروه‌های اشتغال در استان‌ها تلاش بیشتری را برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر داشته باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین عدم تناسب رشته های تحصیلی با نیازهای جامعه را از مشکلات اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امسال دولت برای رفع مشکل بیکاری برنامه اشتغال برای 5/2 میلیون نفر را هدف‌گذاری کرده است، گفت: بر همین اساس سهم هر یک از دستگاه‌ها و استان‌ها برای اشتغال‌زایی مشخص شده است.

فروزان‌مهر همچنین ادغام وزارتخانه‌ها از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه را در اجرای مصوبه مجلس موجب پویایی و کارآمدی وزارتخانه‌ها برشمرد.

در این آیین که در تالار حافظ بجنورد برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات دو ساله قهرمان طاهری، مدیرکل پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی حسین‌پور به این سمت به حاضران معرفی شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول