اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز آزادسازی قشم صورت گرفت

اهتزاز پرچم ایران در قلعه پرتغالی‌ها

خبرگزاری فارس: آئین سالروز آزادسازی جزیره قشم از سلطه استعمارگران با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در محل قلعه پرتغالی‌های شهر قشم برگزار شد.

اهتزاز پرچم ایران در قلعه پرتغالی‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در مراسم آئین سالروز آزادسازی جزیره قشم از سلطه استعمارگران اظهار داشت: حدود 390 سال پیش در چنین روزی جزیره قشم به همراه چندین جزیره دیگر در خلیج فارس به همت امام قلی‌خان سردار بزرگ دوران صفوی آزاد شد.
فرزین حقدل عنوان کرد: سردار امام قلی‌خان به همراه سپاه خود موفق شد، طی جنگی سه روزه با نیروهای استعمارگر پرتغال، به اشغال 117 ساله آنان بر این جزیره مهم و استراتژیک پایان دهد.
وی با اشاره به اهمیت حفظ آثار تاریخی تصریح کرد: با تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم  اقدامات ویژه‌ای برای ساماندهی قلعه پرتغالی‌های شهر قشم صورت گرفته است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از پروژه پاکسازی محوطه قلعه، مرمت نقاط آسیب دیده، توسعه فضای سبز و کاشت نخل و نورپردازی با اختصاص اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال از سوی این سازمان به عنوان بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای صیانت از این اثر تاریخی نام برد.
این مسئول با تقدیر از نگاه ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص ساماندهی اماکن تاریخی این جزیره خاطرنشان کرد: عملیات بازسازی و ساماندهی برخی از اماکن تاریخی قشم به همت مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با همکاری مدیریت‌های پشتیبانی، معاونت عمرانی و سایر حوزه‌های سازمان در دست اقدام است.  
حقدل در پایان از مردم جزیره قشم به ویژه ساکنان هم‌جوار قلعه پرتغالی‌ها که در برنامه‌های ساماندهی با اداره میراث سازمان منطقه آزاد همراهی و مشارکت داشتند، تقدیر کرد.
شرکت کنندگان در این آئین از قسمت‌های مختلف قلعه پرتغالی‌ها بازدید کردند.
انتهای پیام/ن30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول