اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه پردیس قم:

ضرورت ایجاد نظام پیشنهادها احساس می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه پردیس قم گفت: بشر به ضرورت وجود نظام پیشنهادها آگاه شده است و باید به ساز و کار اجرای صحیح آن دست یابد.

ضرورت ایجاد نظام پیشنهادها احساس می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدعلی عبداللهی ظهر امروز در نخستین همایش استانی نظام پیشنهادها که در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه پردیس قم برگزار شد اظهار داشت: نظام پیشنهادها، شناخته‌ترین ابزار دستیابی به مشارکت اداره یک سازمان و یک کشور است.
وی با بیان اینکه مفهوم مدیریت پس از تاسیس نهادهای بشری به شکل مدرن شکل گرفته است، ادامه داد: بشر زمانی که با روابط پیچیده اجتماعی مواجه شد، به فکر تاسیس نهاد افتاد، نهادهایی مانند اقتصاد، حکومت و نهادهای دیگری که امروز بشر برای نیازهای خود به آنها نیاز دارد.
معاون پژوهشی دانشگاه پردیس قم ابراز داشت: همانطور که واقعیت‌های طبیعی وجود دارد، واقعیت اجتماعی نیز وجود دارد که نهاد نیز یک واقعیت است.
عبداللهی خاطرنشان کرد: بشر نهاد تشکیل داده و بعد از آن ارگانیزم را تاسیس کرد، در واقع ارگان برای اداره آن نهاد ایجاد شد و در این مقطع سازمان شکل گرفت و به دنبال تشکیل سازمان بحث‌های پیچیده‌تری با عنوان مدیریت مطرح شد.
وی عنوان کرد: مفاهیم جدیدی که در قالب نهاد، سازمان و ارگان در دوره مدرن تولید شده است، سلسله مفاهیم ارزشمندی است و از این پیشرفت‌ها و مفاهیم بشری باید استفاده کرد.
معاون پژوهشی دانشگاه پردیس قم گفت: در سنت دین اسلام با یک مفاهیمی مواجه هستیم که آنها را نیز نباید از یاد ببریم، مفهوم نصیحت به معنای خیرخواهی و شفقت در دین اسلام وجود دارد، همچنین مفهوم امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد و بشر از این مفاهیم بهره می‌برد.
عبداللهی با اشاره به دوران حکومت امام علی(ع) ابراز داشت: فعالان در عرصه مدیریت باید به نکات مورد توجه امام علی(ع) در زمان حکومت خویش دقت داشته باشند که تعبیر ایشان در مورد نظام پیشنهادها تعبیر حق است.
وی با بیان اینکه مفهوم نصحیت در نظام اسلام زیر مجموعه مفهوم حق است، گفت: مجموعه کارمندان یک اداره و افرادی که یک جامعه را تشکیل می‌دهند، نصیحت و پیشنهاد را به رئیس و یا حاکم جامعه ارائه می‌کنند.
معاون پژوهشی دانشگاه پردیس قم یادآور شد: در رابطه با رئیس جامعه و کارمندان از تعبیر حق استفاده می‌شود و حق کارمندان به رئیس آن است که نصیحت و پیشنهاد ارائه دهند و اگر این مفهوم درست نهادینه شود، مفهوم پیشنهاد و نظام پیشنهادها روشن‌تر می‌شود.
عبداللهی خاطرنشان کرد: بشر به ضرورت وجود نظام پیشنهادها آگاه شده است و باید به ساز و کار اجرای صحیح آن دست یابد.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول