اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت توزیع برق خراسان جنوبی خبر داد

نصب 570 کنتور هوشمند آب و برق در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 570 کنتور دیجیتال در سطح شهرستان‌های استان خراسان جنوبی نصب و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نصب 570 کنتور هوشمند آب و برق در خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، هادی منصوریان در بازدید از روند اجرای کنتورهای هوشمند اظهار داشت: برداشت قانونمند و کنترل شده از آب‌های زیرزمینی، بالا بردن بهره‌وری برداشت آب و اعمال مدیریت مصرف آب و برق از مهم‌ترین دستاوردهای نصب و راه‌اندازی کنتورهای هوشمند است.
وی اندازه‌گیری همزمان میزان مصرف آب و برق مشترکان کشاورزی و قابلیت کنترل برداشت عادلانه آب و برق از سفره‌های زیرزمینی را از جمله قابلیت‌هایی این نوع کنتورها نسبت به کنتورهای قبلی  دانست.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان داشت: برای نصب و توسعه کنتورهای هوشمند با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان، هدف‌گذاری لازم انجام  شده و اقدامات لازم در برای تأمین آن صورت پذیرفته است.
منصوریان ابراز امیدواری کرد: تا پایان نیمه اول سال 91 کلیه کنتورهای مشترکان کشاورزی استان به کنتورهای هوشمند تبدیل و مجهز شوند.
وی یادآور شد: این در حالی است که در قانون تکلیف شده باید تا پایان سال 91 کل چاه‌های کشاورزی به این کنتورها مجهز شوند.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: بهای انرژی در چاه‌های کشاورزی به ازای هر کیلو وات ساعت 80 ریال در ساعات عادی، 40 ریال در کم باری و 120 ریال در ساعات اوج بار محاسبه می‌شود.
منصوریان خاطرنشان کرد: کنتور هوشمند قابلیت این را دارد که در ساعات اوج بار چاه کشاورزی را از مدار خارج کند که این از لحاظ اقتصادی به نفع کشاورزان خواهد بود.
وی با اشاره به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها و واقعی شدن تعرفه برق مشترکان بر نصب و بهره‌برداری از این کنتورها تاکید کرد.
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی یادآور شد: هم‌اکنون 121 دستگاه از این کنتورها در شهرستان بیرجند، 240 دستگاه در شهرستان قاینات، 102 دستگاه در شهرستان سرایان، 72 دستگاه در شهرستان سربیشه و 35 دستگاه در شهرستان درمیان نصب شده است.
منصوریان به پیاده‌سازی سیستم‌های اندازه‌گیری هوشمند AMI اشاره کرد و گفت: قرار است سیستم‌های اندازه‌گیری هوشمند AMI  در کل کشور پیاده شود که استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی نخستین استان‌ها در اجرای این طرح هستند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول