اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل توزیع برق مازندران درباره ادعای شهرداری بابلسر

اراضی فاقد کاربری در مازندران انشعاب برق نمی‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: واگذاری انشعاب به متقاضیان بر اساس قوانین و مقررات صورت می‌پذیرد و شرکت توزیع نیروی برق مازندران و امورهای تابعه خود را متعهد و ملزم قانونی می‌دانند که به اراضی فاقد کاربری انشعاب برق واگذار نکنند.

اراضی فاقد کاربری در مازندران انشعاب برق نمی‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق مازندران، منوچهر جعفری درباره ادعای شهرداری بابلسر مبنی بر واگذاری انشعاب به مشترکان فاقد پروانه بیان داشت: عموماً مستحدثات ادعایی شهرداری در سنوات بسیار دور و قبل از قانون مذکور احداث شده است و یا اینکه به صورت غیرمجاز و یا مستقیم مبادرت به استفاده از شبکه توزیع نیروی برق می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شرکت توزیع برق مازندران و امورهای تابعه به منظور حسن جریان اداری، آمادگی کامل برای جمع‌آوری انشعابات مورد درخواست شهرداری پس از اعمال ماده 100 و تخریب مستحدثات غیر مجاز را دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از مالکان و مشترکان برق خواست که مراقب افراد سودجو که به بهانه کاهش برق مصرفی در لوازم اندازه‌گیری شامل کنتور، فیوز، کابل سرویس، تابلو و... دستکاری می‌کنند، باشند و از دسترسی افراد غیرمسئول به این لوازم جلوگیری کنند، زیرا دستکاری در لوازم اندازه‌گیری (کنتور) عملی است غیرقانونی که علاوه بر قطع و برچیدن موقت انشعاب و پرداخت خسارت مالی پیگرد قضایی مشترک یا مالک را در پی خواهد داشت .
جعفری با توصیه به مشترکان استان برای مدیریت در مصرف انرژی بیان داشت: بهترین روش کاهش هزینه برق مصرفی، مدیریت در مصرف انرژی و استفاده از لوازم برقی پربازده و کم‌مصرف است.
وی خاطرنشان کرد: آنچه ذکر آن ضروری به نظر می‌رسد این است توسل به شیوه نادرست سرقت برق علاوه بر عواقب و جرایم مادی، عملی غیرشرعی است که فتاوی علمای دین موید این ادعاست که  استفاده غیرمجاز از برق جایز نیست، نداشتن تمکن مالی مجوز ارتکاب سرقت برق نیست، عمل سرقت برق عملی حرام است.
این مسئول با تاکید بر اتفاق نظر مراجع تقلید در مسائل شرعی خاطرنشان کرد: آیات عظام همگی بر این نکته اتفاق نظر دارند و بر همین اساس شرکت در برنامه‌ای مدون در راستای نیل به اهداف مقرر در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و کاهش تلفات غیر فنی قصد دارد بازرسان  سطح استان را تا۱۰۰ نفر در شرکت افزایش دهد.
وی اذعان داشت: مطمئن هستیم امنیت شبکه لوازم اندازه‌گیری را با نیروهای مومن، متعهد و متبحر فراهم خواهیم کرد، ولی همکاری و همراهی مردم و مشترکان برق در این رهگذر بسیار کارساز خواهد بود و در این باره، نرم‌افزاری طراحی شده که با تحلیل مصرف دوره‌های گذشته مشترکان برق، اطلاعات مفیدی را از سرقت احتمالی می‌دهد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول