اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد خبر داد

حمایت وزارت ارشاد از آثار فاخر زنان در حوزه دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت آثار فاخر حوزه دفاع مقدس توسط این وزارتخانه خبر داد و گفت: نویسندگان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های حوزه دفاع مقدس به ویژه زنان مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.

حمایت وزارت ارشاد از آثار فاخر زنان در حوزه دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حسینی بعد از ظهر امروز در کنگره ملی شهیده نسرین افضل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جامعه اسلامی کمتر شاهد معرفی زنان شهیده بوده‌ایم و باید از امروز این حرکت مقدس جبران شده و معرفی این گروه ایثارگر در جامعه سرعتی دوچندان گیرد.
حسینی ادامه داد: امروزه شهدای زن می‌توانند بهترین الگو برای مادران باشند و باید برای معرفی آنان به جامعه و نسل امروز بیش از پیش برنامه‌ریزی شود.
وی از حمایت آثار فاخر حوزه دفاع مقدس توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و تصریح کرد: نویسنده‌ها و تهیه کنندگان فیلم‌های حوزه دفاع مقدس به ویژه زنان مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش زنان در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: در جنگ تحمیلی تمام الگوهایی که در صدر اسلام برای ایثار و شهادت ترسیم شده بود مشاهده شد که این ناشی از روحیه صفا، صمیمیت، قناعت و سادگی بود که در آن دوران وجود داشت.
حسینی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس حضور زنان در زمینه‌های مختلف به ویژه پشتیبانی و امدادی بسیار بارز است اضافه کرد: نکته قابل توجه در دوران هشت ساله دفاع مقدس، روحیه‌ای بود که زنان به مردان منتقل می‌کردند که باعث می‌شد مردان با صلابت و اطمینان خاطر در جبهه‌ها و صحنه‌های جنگ حق علیه باطل حاضر شوند.
حسینی بیان کرد: جنگ مدرسه صبر و استقامت بود و همگان با خلوص نیت و به دور از هر گونه سهم‌خواهی تمام سختی‌ها را به زیبایی تحمل کردند که این یکی دیگر از تاثیرات حضور زنان در این عرصه بوده است.
وی افزود: جای بسی تامل است، زن که مظهر عواطف و احساسات است در هشت سال دفاع مقدس با روحیه‌ای که سرشار از بصیرت بود تمام سرمایه خود را در طبق اخلاص قرار می‌دهد و فرزندان و همسر خود را برای حضور داوطلبانه در جبهه‌های جنگ آماده می‌کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در هشت سال دفاع مقدس ایران، تمام الگوهایی که در صدر اسلام برای ایثار و شهادت ترسیم شده بود مشاهده شد که این ناشی از روحیه صفا، صمیمیت، قناعت و سادگی بود که در آن دوران وجود داشت.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول