اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای قانون جدید سلاح و مهمات

قاچاق اسلحه شکاری در آذربایجان غربی افزایش یافت

خبرگزاری فارس: معاون امنیتی انتظامی استاندار آذربایجان غربی گفت: با اجرای قانون جدید سلاح و مهمات قاچاق اسلحه شکاری در آذربایجان غربی افزایش یافته است.

قاچاق اسلحه شکاری در آذربایجان غربی افزایش یافت

عیسی قنبری امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در ماده 15 قانون جدید سلاح و مهمات کسانی که اسلحه شکاری خود را تحویل می‌دهند و تا آن زمان جرمی با آن اسلحه انجام نداده‌اند مجوز داده می‌شود و این امر انگیزه تعدادی افراد سودجو برای قاچاق اسلحه را بیشتر کرده است.

وی با اشاره به افزایش قاچاق اسلحه شکاری در استان با اجرای این قانون، تصریح کرد: در این راستا در روزهای گذشته یک باند قاچاق اسلحه شکاری منهدم شد.

این مسئول افزود: این باند اقدام به قاچاق 150 قبضه اسلحه شکاری می‌کرد که در ارومیه دستگیر شد.

قنبری با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این زمینه، خاطرنشان کرد: در پیگیری‌های به عمل آمده متوجه شدیم این باند در دو عملیات دیگر اقدام به قاچاق 250 قبضه اسلحه شکاری نیز کرده‌ است.

وی ادامه داد: در هنگام صدور مجوز بررسی‌های لازم در این راستا انجام می‌شود و به اسلحه‌ای که پس از آغاز اجرای این طرح به کشور وارد شده است مجوز صادر نمی‌شود و معمولا این اسلحه‌ها احراز صلاحیت نمی‌شوند.

این مسئول از تحویل 4 هزار اسلحه شکاری در استان در طول اجرای طرح جدید سلاح و مهمات خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان این طرح این میزان به 15 هزار اسلحه برسد.

 قنبری با اشاره به تبعات منفی این طرح بر محیط زیست، اظهار داشت: این طرح به تصویب مجلس شورای نگهبان رسیده است و قانونگذار باید به محیط زیست و تبعات ناشی از صدور مجوز برای این تعداد اسلحه را نیز در نظر می‌گرفت که در این راستا باید قوانین در راستای برخورد جدی با اخلالگران محیط زیست به تصویب برسد.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول