اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال تاکنون

23 میلیارد تومان تسهیلات زودبازده در بوشهر پرداخت شد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون 23 میلیارد تومان تسهیلات زودبازده اشتغالزایی در استان بوشهر پرداخت شده است.

23 میلیارد تومان تسهیلات زودبازده در بوشهر پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رسول زارعی چهارشنبه شب در نشست شورای بانک‌های استان بوشهر اظهار داشت: سال گذشته این رقم 33 میلیارد تومان بود و با توجه به نزدیک شدن به پایان سال از مدیران بانکی انتظار داریم در پرداخت‌های اشتغالزایی تسهیل کنند.

وی با بیان اینکه از عملکرد موجود پرداختی‌ها ناراضی هستیم، افزود: استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، اردبیل، لرستان در زمینه نسبت پرداخت تسهیلات به سپرده رتبه‌های برتر کشوری را دارند.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: بر اساس دستور استاندار، با حضور مدیران بانکی موضوع منابع و مصارف بانک‌های استانی بررسی می‌شود.

مدیر کل امور اقتصادی استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: در 10 ماهه امسال 20 میلیارد و 830 میلیون تومان تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده در استان بوشهر پرداخت شده است.

عباس تبرکی در ارتباط با عملکرد بانک‌های استان بوشهر در پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده اظهار داشت: بانک ملی 63 درصد طرح‌های تایید شده را انعقاد قرارداد کرده و بانک مسکن نیز 100 درصد قراردادهای خود را پرداخت کرده است.

وی بیان کرد: بانک تجارت 74 درصد، صادرات 89 درصد، ملت 97 درصد، سپه 100 درصد، کشاورزی 90 درصد و رفاه نیز 75 درصد طرح‌های تائید شده را به انعقاد رسانده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری بوشهر تصریح کرد: در مورد مشاغل خانگی و خوداشتغالی مشکلاتی در حوزه دستگاه‌های اجرایی بوده و بررسی شده و بیشتر مسائل تفویض اختیارات به فرمانداران، مدیرکل کار و مدیر کل کمیته امداد محول شده است.

تبرکی بیان کرد: در ارتباط با بخش بهداشت و دام اختیارات را به شهرستان‌ها محول کردیم که تا تاریخ معین شده مشکلات خود را حل کنند در غیر این صورت اعتبارات این بخش را جابه‌جا می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در بخش تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت‌ها صفر بوده البته بانک صادرات و کشاورزی رقم محدودی را پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری بوشهر اضافه کرد: در مورد بنگاه‌های زودبازده جلسات مختلفی را در حوزه سرمایه‌گذاری تشکیل دادیم و مشکلات پرونده‌ها را بررسی می‌کنیم.

تبرکی اضافه کرد: در این ارتباط نیز از جلسه قبل تاکنون توفیقی برای پرداخت تسهیلات حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل ما با بانک ملی است، گفت: به این نتیجه رسیدیم که برای تسهیلات اشتغالزایی اگر نامه‌ای به بانک‌ها به اسم استانداری بوشهر ننویسیم شرایط دریافت تسهیلات بهتر فراهم می‌شود چرا که اگر نام استانداری باشد بانک‌ها بیشتر سنگ‌اندازی می‌کنند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول