اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط زیست گلستان:

مدیریت آلودگی با تفکر جمعی حاصل می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون انسانی اداره کل محیط زیست استان گلستان گفت: مدیریت آلودگی با تفکر دسته‎جمعی حاصل می‎شود.

مدیریت آلودگی با تفکر جمعی حاصل می‎شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهران جهانشاهی ظهر امروز در جمع تشکل‎های زیست محیطی استان اظهار داشت: اگر محیط‌‎های پذیرنده در درازمدت در معرض آلودگی قرار بگیرند، قدرت پالایندگی کاهش و شرایط رقابتی شدن در بازار اقتصاد به صفر نزدیک می‎شود.
این مسئول افزود: اکنون قوانین و ضوابط به سمت سخت‎گیرانه پیش می‎رود و جریمه نیز در قالب سازمان اقتصاد و دارایی و امور مالیاتی مستقیما دریافت می‎شود.
وی تصریح کرد: از آنجایی‎که اطمینان دارم مدیران صنعتی همه ضوابط را نمی‎دانند و برای پیشگیری راهکار تعیین نمی‎کنند اینها باعث می‎شود زمانی متوجه موضوع شوند که نامه‎های مالیاتی سرازیر شده باشد و آن وقت هم کسی حاضر نیست به خاطر عدم اشراف به قانون متحمل هزینه‎های جریمه شود.
معاون انسانی اداره کل محیط زیست استان گلستان بیان داشت: با هماهنگی‎هایی که در سطح استان صورت گرفت باز هم شرکت شهرک‎های صنعتی پیشقدم شد و دوره‎های آموزشی را پیش‎بینی کرد که توصیه می‎کنم ارتباط برقرار کنید و در این دوره‎ها شرکت کرده و به مسئولیت‎هایی که مربوط به شما مدیران صنعتی می‎شود آگاه باشید.
جهانشاهی ادامه داد: اگر این اتفاق نیفتد و تعهدات قانونی انجام نشود آنگاه دستگاه‎های امنیتی و حاکمیتی ورود می‎یابند و در کنار آلودگی‎های ایجاد شده، تنش‎های اجتماعی نیز به وجود می‎آید لذا برای کنترل و هدایت افکار عمومی نیاز است تا همه مدیران همگام باشند.
وی ابراز داشت: قرار نیست تنها واحدهای صنعتی آلودگی را مدیریت کنند بلکه شرکت‎هایی نظیر آب منطقه‎ای، آب و فاضلاب شهری، آب و فاضلاب روستایی، پالایشگاه نفتی، شبکه توزیع و نیروگاه، همه ما قرار است در یک فضای کاملاً توسعه یافته تبادل افکار داشته باشیم که البته پیشنهاد دادیم، اما تاکنون جامه عمل پوشیده نشده؛ لذا باز هم تاکید می‎کنم مدیریت آلودگی با تفکر دسته‎جمعی حاصل می‌شود.
معاون انسانی اداره کل محیط زیست استان گلستان اذعان داشت: در سنوات گذشته ما همیشه با مدیریت کشتارگاه‎ها مشکل داشتیم، با فرآورده‎های لبنی مشکل داشتیم و هنوز در بخش عظیمی از سنگ‌شکن‎ها مشکل داریم با توجه به اینکه سه سال است که استقرار صنعت در استان بنیان نهاده شده و قرار است در فضای باز توسعه قرار بگیریم هنوز به آن جایگاه نرسیده‎ایم.
انتهای پیام/ن۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول