اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد مدیریت دفاعی دانشکده علوم و فنون تاکید کرد:

فرهنگ‌ دفاع مقدس بهترین نسخ برای مقابله‌ با جنگ‌نرم

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد مدیریت دفاعی دانشکده علوم و فنون کشور گفت: فرهنگ‌های دفاع مقدس بهترین نسخ برای مقابله‌ با جنگ نرم هستند.

فرهنگ‌ دفاع مقدس بهترین نسخ برای مقابله‌ با جنگ‌نرم
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، غلامرضا یعقوبی دوشنبه‌شب در یادواره شهیدان مرحمت بالازاده، شهیده سهام خیام و 13 شهید دانش‌آموز شهرستان نهبندان اظهار داشت: جنگ نظامی عراق علیه ایران که با همکاری تمامی کشورهای بلوک شرق و غرب و حتی کشورهای منطقه برپا شد در حقیقت جنگی نابرابر بود و در شرایط خاصی در آن زمان از انقلاب اسلامی رقم خورد.
وی با بیان اینکه در نخستین روز جنگ عراق با 192 فروند هواپیمایی حمله را به ایران آغاز کرد، افزود: دشمن با شناسایی موقعیت‌ها با تعامل استکبار جهانی این سرزمین را مورد هجوم قرار داد.
کارشناس ارشد مدیریت دفاعی دانشکده علوم و فنون کشور ادامه داد: این جنگ جنگی بود که به خاطر ایمان به خدا و تمامی آن اعتقادات مذهبی، جانفشانی مثال‌زدنی و ایثارهای وصف ناپذیر رزمندگان اسلام نام دفاع مقدس را به خود گرفت.
یعقوبی یادآور شد: ما در دوران دفاع مقدس از کشورهای زیادی چون سودان، اردن، مصر و خیلی از کشورهای سرشناس آن زمان اسیر و مهمات به غنیمت گرفتیم که این موارد همگی نشان از همکاری آنها برای براندازی انقلاب و ایران اسلامی با صدام را داشت.
وی افزود: سلاح‌ شیمیایی عراق را آلمان، تانک‌ها و سلاح‌های مدرن را شوروی سابق و طرح‌های عملیاتی مهم را اسرائیل برای عراق و رژیم بعث آماده می‌کرد ولی ملت و رزمندگان اسلام در این هشت سال آنچنان در برابر آن همه سلاح‌های پیشرفته، طرح‌های منظم و توطئه‌های مختلف ایستادگی کردند که در نهایت ذلت و خواری نصیب صدام و استکبار جهانی شد.
کارشناس ارشد مدیریت دفاعی دانشکده علوم و فنون کشور با اشاره به اینکه در جنگ دو نوع عوامل فیزیکی و غیر فیزیکی نقش ایفا می‌کنند، اظهار داشت: عوامل فیزیکی همان نفرات و امکانات و سلاح‌ها است و عوامل غیر فیزیکی و غیر قابل دیدن همان خدایی بودن، اعتقاد به ولایت و امامت و داشتن اعتقادات مذهبی و دینی رزمندگان اسلام بود.
یعقوبی دلایل اصلی پیروزی رزمندگان و دفاع مقدس ایران اسلامی را عوامل غیر فیزیکی دانست و گفت: هر کدام از شهدا، جانبازان و ایثارگران جبهه‌های حق علیه باطل دارای این خصایص و ویژگی‌های غیر فیزیکی بودند و همین شاخص‌ها سبب خدایی شدن آنها شده و می‌شود.
وی ایمان به خدا، داشتن روحیه شهادت، فروتنی، عشق به ولایت، ایثارگری و استفاده درست از عمر را از شاخص‌ها و ویژگی‌های عمده شهیدان عنوان کرد و ادامه داد: این صفات بهترین فرهنگ‌ها برای ملت به ویژه نسل جوان جامعه اسلامی محسوب می‌شود.
کارشناس ارشد مدیریت دفاعی دانشکده علوم و فنون کشور افزود: یکی از عوامل اصلی پیروزی دفاع مقدس وجود ولایت فقیه و فرمایشات ایشان بود و باید بدانیم که امروزه ولایت چراغ راه و مشعل نورانی حرکت در مسیر ارزش‌های اسلامی است.
یعقوبی مسیر ولایت را مسیر سعادت و تعالی دانست و گفت: برای گام برداشتن در مسیر عدالت و اندیشه‌های اسلامی باید بصیرت دینی خویش را ارتقا بخشیم و به وسیله آن سبب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در مسیر حرکت خویش شویم.
وی با بیان اینکه فتنه 88 و ضربه فنی شدن برخی از عوامل و بزرگان به اصطلاح در خط امام(ره) به دلیل نبود معرفت و شناخت از ولایت و نداشتن بصیرت دینی بود، اظهار داشت: ملت به ویژه نسل جوان جامعه باید برای گرفتار نشدن در چالش‌های فرهنگی و به دام‌ نیافتن در دام‌های دشمنان باید بینش دینی و بصیرت اسلامی خویش را افزایش دهند.
کارشناس ارشد مدیریت دفاعی دانشکده علوم و فنون کشور گفت: دین مبین اسلام بهترین نسخه‌های شفابخش را برای تمامی موارد تجویز کرده است و معارف اسلامی بهترین منبع برای زندگی و حرکت متعالی است.
یعقوبی از شهدای دانش‌آموز به دلیل داشتن سن کم اما داشتن روحیه شهادت‌طلبی و خدایی به عنوان نمادهای بارز ایثار و شهامت یاد کرد و افزود: شهدای دانش‌آموز به عنوان الگوهای اصلی جنبش‌های مذهبی و فرهنگی دانش‌آموزان امروزی به شمار می‌روند.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌های دفاع مقدس بهترین نسخ برای مقابله‌ با جنگ نرم و خنثی‌سازی حربه‌های دشمنان است، تصریح کرد: ابعاد، زوایا و شاخص‌های دفاع مقدس باید در بین مردم به ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب به صورت فرهنگ ترویج و تعمیق یابد.
کارشناس ارشد مدیریت دفاعی دانشکده علوم و فنون کشور در ادامه از دانش‌آموزان خواست تا در سایه عمل به اندیشه‌های اسلامی برای انجام تمامی امورات خویش ابتدا توکل به خداوند داشته و سپس برای انجام امور پژوهش و کار تحقیقاتی انجام دهند و از لحظه لحظه عمر خویش به درستی و بهینه استفاده کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول