اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته هوای پاک

شهرکرد به شبکه جهانی1000 شهر 1000 زندگی پیوست

برگزاری فارس: همزمان با فرا رسیدن هفته هوای پاک، شهرداری شهرکرد گواهی جهانی شهر سالم با عنوان quotation mark 1000 شهر 1000 زندگی quotation mark را از سازمان بهداشت جهانی دریافت کرد.

شهرکرد به شبکه جهانی1000 شهر 1000 زندگی پیوست
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله غلامیان شهردار شهرکرد ظهر امروز در نشستی با عنوان هوای پاک اظهار داشت: شهرکرد بام ایران زمین، مرکز استان زیبای چهارمحال و بختیاری به شبکه جهانی 1000 شهر سالم منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت پیوست.
وی تصریح کرد: جهان به سرعت در حال شهرنشینی است و یکی از راه‎کارهای زندگی سالم در شهرها به کارگیری پروژه‎های شهر سالم است.
غلامیان ادامه داد: شهر سالم به شهری اطلاق می‎شود که در آن با ایجاد و گسترش پیوسته شرایط فیزیکی و اجتماعی زیست محیطی و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود، محیطی فراهم شود که در اثر آن مردم جامعه ضمن حمایت یکدیگر و مشارکت گروهی در انجام تمامی امور زندگی، قابلیت خود را به حداکثر می‎رسانند.
به گفته وی، این گواهینامه در پی بررسی‌های اعضای سازمان بهداشت جهانی بر روی شاخص‌های مختلف شهری شهرکرد به شهرداری این شهر اعطا شد.
وی افزود: استفاده از سوخت فسیلی کم، وضعیت پاکی هوا، سلامت جسمی و روحی و روانی شهروندان، وضعیت کوچه‎ها، فضای سبز، فضای ورزشی، درمانگاه‎ها مدارس، بررسی مسائل زیست‌محیطی و تحصیلات شهروندان از جمله دلایل این انتخاب بوده است.
غلامیان دهکردی با بیان اینکه جهان به سرعت در حال شهرنشینی است و یکی از راهکارهای زندگی سالم در شهرها به کارگیری پروژه های شهر سالم است، گفت: شهر سالم به شهری اطلاق می‌شود که در آن با ایجاد و گسترش پیوسته شرایط فیزیکی و اجتماعی زیست محیطی و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود، محیطی فراهم شود که در اثر آن مردم جامعه ضمن حمایت یکدیگر و مشارکت گروهی در انجام کلیه امور زندگی، قابلیت خود را به حداکثر می‎رسانند.
وی با اشاره به اینکه دغدغه عمده مسئولان شهری شهرداری شهرکرد، ایجاد تمامی امکانات برای رفاه بیشتر شهروندان است، افزود: در این زمینه با تعامل مناسب میان دستگاه‏های مسئول اقدامات خوبی انجام شده که باید در این راستا گام‎های بیشتری برداشته شود.
شهردار شهرکرد افزود: تاکنون بیش از 70 شهر در کشورمان به این طرح پیوسته‎اند که شهرکرد بام ایران زمین نیز از جمله شهرهای سالم و دوست‎دار سلامت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی به شمار می‏رود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول