اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان:

محله‌های پایدار راهی به سوی ساخت شهر سالم است

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: شهر سالم از طریق دست‌یابی به‌محله پایدار میسر می‌شود که این پیشنهاد از سوی شهرداری به تمام دستگاه‌های دولتی داده شده است.

محله‌های پایدار راهی به سوی ساخت شهر سالم است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محسن رنجبر ظهر امروز در همایش شهر سالم با اشاره به لزوم هم‌افزایی انرژی دستگاه‌های مختلف برای حرکت به سمت شهر سالم اظهار داشت: اصفهان در زمینه بهداشت معابر شهری الگوی منطقه‌ای و جهانی هستیم که آمادگی خود را برای همکاری با همه شهرها و دستگاه‌های دولتی اعلام می‌کنیم.
وی که یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های شهرداری اصفهان را با عنوان «محله‌های پایدار متضمن شهر پایدار» دانست و بیان داشت: در زمان حاضر طرح محله‌های پایدار به صورت پایلوت روی محله امیریه اصفهان انجام شده که به نتایج خوبی رسیدیم و به دنبال گسترش بررسی همگرایی نتایج تحقیقات این بحث در سراسر شهر هستیم.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری اصفهان در دو بخش تئوری، نظریه‌پردازی و اقدامات اجرایی و فیزیکی تقسیم‌بندی می‌شود، تصریح کرد: تئوری‌سازان شهرداری تعریفی از مدینه فاضله اسلامی دارند که در آن به امنیت، آرامش و رفاه می‌رسیم و محیطی برای پرورش انسان است و اگر این آرمان‌ها تحقق یابد این مهم عملی می‌شود، پس در این مسیر وظیفه ما حرکت به سمت شهر اسلامی است.
وی به مطرح شدن مقوله توسعه پایدار بعد از شکست غرب در اجرای برنامه‌های توسعه اشاره کرد و گفت: این مقوله را رهبر معظم انقلاب براساس تئوری پیشرفت و عدالت مطرح کردند پس برهمین اساس اگر ما بتوانیم شهر پایدار اسلامی ایجاد کنیم درست در مسیر حرکت به سمت مدینه فاضله اسلامی گام برداشته‌ایم.
رنجبر که به ارائه مباحث تئوری مقوله شهر سالم پرداخت، افزود: ویژگی‌هایی نظیر قابلیت تکامل، مدیریت شهر، درآمد پایدار، رقابت شهر، زندگی در شهر و تحقق عدالت از دیگر ویژگی‌های این شهر است.
وی که به موضوعات اصلی در شهر پایدار اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد ساختار اجتماعی متعادل، توسعه پایدار در فضای سبز شهری، ایجاد اشتغال و مدیریت پسماند از مهم‌ترین این موضوعات هستند که در شهرداری اصفهان به آنها پرداخته می‌شود.
رنجبر اظهار داشت: شهر سالم، شهری است که در آن با ایجاد و گسترش شرایط فیزیکی و اجتماعی زیست‌محیطی و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود محیطی، مردم می‌توانند قابلیت خود را بهینه کنند تعریف شده است.
وی ضمن اشاره به شاخصه‌های ارزیابی شهر سالم و ارتباط شهر سالم و شهر پایدار گفت: اگر ما به عنوان اداره کنندگان و مدیریت شهری در این جایگاه هستیم بایستی با توجه به دیدگاه تئوریک و نظام‌مندی که بر اساس ویژگی‌های اساسی مدنظر ایجاد شده به سمت شهر سالم حرکت کنیم.
رنجبر افزود: ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری، توسعه ایستگاه‌ها معاینه فنی خودرو، گسترش ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی، تفکیک و بازیافت مواد زائد جامعه، تفکیک و حمل پسماندهای پزشکی و دفع بهداشتی، افزایش ایستگاه‌های سنجش آلودگی، گسترش وسائل ورزشی در پارک‌ها و مدارس از اقدامات انجام شده در راستای شهر سالم است.
وی ادامه داد: ایجاد محیط‌های امن برای بازی کودکان، گسترش مراکز علمی تفریحی فرهنگی، تاکید بر موضوع فرهنگ شهروندی، روان‌سازی ترافیک و توسعه شبکه حمل و نقل عمومی، دقت نظر ویژه به نظافت و بهداشت معابر و مکان‌های عمومی شهر و ایجاد سرویس‌های بهداشتی و مبارزه با فقر از طریق ایجاد اشتغال در پروژه‌های شهری از جمله نقش‌های مستقیم یا غیرمستقیم شهرداری اصفهان در ایجاد شهر سالم شهر پایدار است.
انتهای پیام/ش20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول