اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماهه امسال صورت گرفته است

مراجعه 803 هزار بیمار به مراکز درمانی تامین اجتماعی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در 9 ماهه سال جاری 803 هزار بیمار به مراکز درمانی زیر پوشش تامین اجتماعی استان زنجان مراجعه کرده و به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

مراجعه 803 هزار بیمار به مراکز درمانی تامین اجتماعی زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان در 9 ماهه سال جاری اظهار داشت: در این مدت 13 هزار و 200 بیمار به دو بیمارستان تامین اجتماعی امام حسین (ع) زنجان و امید ابهر مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال 6 هزار و 500 مورد عمل جراحی مختلف در دو بیمارستان امام حسین (ع) زنجان و امید ابهر انجام شده است، افزود: همچنین در سال جاری 5 هزار و 300 مورد تولد اعم از تولد طبیعی و سزارین در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان صورت گرفته است.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه امسال پلی‌کلینیک بیمارستان امام حسین (ع) نیز با امکانات مختلف پزشکی راه‌اندازی شده است، خاطر نشان کرد: این کلینیک به زودی با حضور مدیر عامل تامین اجتماعی و مقام عالی استان زنجان به طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به کمبود فضا برای خدمات رسانی بیشتر به مراجعه کنندگان در بیمارستان امام حسین (ع) یادآور شد: با بهره‌برداری از پلی‌کلینیک جدید در بیمارستان امام حسین (ع) بسیاری از مشکلات در حوزه خدمات‌رسانی به مراجعه کنندگان رفع می‌شود.

محمدی بیان داشت: با وجود دشواری‌های زیاد مجوز ساخت پلی‌کلینیک در بیمارستان امام حسین (ع) اخذ و بلافاصله به مرحله اجرا گذاشته شد که در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خدمات بیمارستان امام حسین (ع) به پلی‌کلینیک جدید انتقال یافته است، افزود: با افزایش فضاهای درمانی خدمات سریع‌تر و با کیفیت خوب به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در بیمارستان امام حسین (ع) در ماه‌های گذشته فعالیت‌های چشم پزشکی آغاز شده است، تصریح کرد: سعی شده از پزشکان متخصصان مجرب و شاخص در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان زنجان استفاده شود.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به طرح ارتقای کیفیت درمان در حوزه سرپایی که مدت سه سال است همزمان با سراسر کشور در استان  زنجان نیز اجرا می‌شود، یادآور شد: در این طرح سعی می‌شود که ویزیت بیماران توسط پزشکان از یک تعداد معین فراتر نرود تا به این وسیله پزشک وقت کافی برای رسیدگی به وضعیت بیماران داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح ارتقای کیفیت درمان در حال حاضر فقط در بیمارستان‌های تامین اجتماعی صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: متاسفانه در برخی موارد مردم به بهانه‌های واهی به طرح ارتقای کیفیت درمان اعتراض می‌کنند و مانع فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌شوند.

محمدی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم طرح ارتقای کیفیت فرهنگ‌سازی بحث درمان در کشور است و باید از سوی مسئولان و مردم جدی گرفته شود.

وی به احداث درمانگاه در شهر قیدار نیز اشاره کرد و افزود: درمانگاه شهر قیدار در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به تاثیرگذاری خبرگزاری‌ها، نشریات و صدا و سیما در بحث فرهنگ گفت: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع‌رسانی درست و به موقع مردم و مسئولان درمانی را در امر فرهنگ صحیح درمان یاری کنند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد بیش از 50 درصد مراجعات به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها غیر ضروری است، خاطر نشان کرد: در بحث ارتقای کیفیت درمان سعی می‌شود که مردم بدانند، چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنند.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه این مدیریت به صورت جدی تعداد مراجعات بیماران را پیگیری می‌کند، یادآور شد: اگر مشخص شود که بیماری چندین بار به بیمارستان مراجعه کرده پرونده بیمار توسط مدیریت درمان بررسی می‌شود، تا علت مراجعه مشخص شود.

وی به سامانه 3007227001612 برای دریافت نظرات، پیشنهادات و شکایات مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های استان زنجان اشاره کرد و افزود: شهروندان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه فوق مشکلات خود را با مدیریت درمان در میان گذارند.

انتهای پیام/م10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول