اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

رفتار خشن مربیان مهد کودک اثر منفی در کودکان دارد

خبرگزاری فارس: استاد مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: رفتار خشن و تند مربیان مهد کودک موجب اثرگذاری منفی در کودکان می‌شود.

رفتار خشن مربیان مهد کودک اثر منفی در کودکان دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام عبدالکریم صالحی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره تربیت مربی مهد کودک‌های بهزیستی در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، اظهار داشت: رفتار خشن و تند مربیان مهد کودک موجب اثرگذاری منفی در کودکان می‌شود.
استاد مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان قم با اشاره به اینکه هدف از تربیت دینی پرورش شور و شوق فطری کودک نسبت به جلال و جمال الهی است، تصریح کرد: تربیت دینی ارائه مستقیم معارف الهی نیست.
وی، با بیان اینکه خانواده‌ها تا سنین ابتدایی کودکان را به انجام امور واجب دینی اجبار می‌کنند و در سنین بالا به این مسائل توجه نمی‌کنند، افزود: برخی از رفتارهای بد از طرف بزرگ‌ترها و به ویژه پدر و مادر به فرزندان انتقال داده می‌شود.
صالحی با اشاره به اینکه خداوند هیچ شهیدی را بدون دلیل به بهشت نمی‌فرستد، ابراز داشت: به دلیل اینکه شهیدان در ازای ندیدن بهشت و نعمات آن جان خود را برای خداوند و دین اسلام فدا کردند.
وی اضافه کرد: زنان برای مدیریت کردن زندگی خلق شده‌اند و صحبت کردن توسط آنها ابزاری برای مدیریت کردن آنها است.
استاد مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان قم، ذهن کودک را قادر به دریافت تمام اطلاعات ندانست و تصریح کرد: در طول 30 سال انقلاب اسلامی اطلاعات مذهبی به فرزندان داده شده ولی به آنها رفتار مذهبی یاد داده نشده است.
وی با تاکید بر اینکه طبق آمارهای اعلام شده، در تهران پسرهای مکلف حدود 2.5 درصد آنها نماز می‌خوانند، خاطر نشان کرد: این آمار در برخی از شهرستان‌ها هم صدق می‌کند.
صالحی اذعان داشت: در 40 سالگی که سن کامل شدن انسان است، تخیل به کمترین مقدار و تفکر و تعقل به بالاترین میزان خود می‌رسد.
وی، با اشاره به اینکه شناخت، تخلیه و اصلاح رفتار از ویژگی‌ها و راه‌های تربیتی موثر در کودکان است، بیان داشت: کودکان مانند بزرگسالان تمایل به جاودانگی دارند و می‌خواهند ابراز وجود کنند و باید تنوع‌طلبی را در آموزش کودکان در مسائل دینی رعایت کنیم.
این مسئول به وضعیت طلاق در کشور اشاره کرد و یادآور شد: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، در هر ساعت حدود 13 طلاق در کشور به وقوع می‌پیوندد.
 انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول