اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

تقسیط 60 ماهه واحدهای بدهکار به تامین اجتماعی گیلان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از استمهال و تقسیط 60 ماهه بدهی کارفرمایان واحدهای تولیدی گیلان به تامین اجتماعی خبر داد.

تقسیط 60 ماهه واحدهای بدهکار به تامین اجتماعی گیلان
محمد حسین اصغریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با اشاره به تشکیل کارگروه صنعتی در این شهرستان اظهار داشت: چهارمین جلسه شهرستانی این کارگروه به منظور برطرف کردن مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در رودبار برگزار شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون سه کارگروه شهرستانی در شهرهای لنگرود، لاهیجان، تالش برگزار شده است، گفت: این کارگروه تاکنون پنج جلسه استانی را برگزار کرده است.
این مسئول، نتیجه جلسه کارگروه رودبار را مطلوب ارزیابی کرد و اذعان داشت: حدود 40 واحد صنعتی و معدنی گیلان با حضور در این کارگروه مشکلات خود را مطرح کردند.
وی بیان داشت: در این جلسه اعضای کارگروه تلاش کردند تا با نظر مثبت و مساعد در قالب چارچوب قوانین و مقررات تصمیماتی را اتخاذ کنند تا مشکلات واحدهای تولیدی در حدی که قانون اجازه داده است، برطرف شود.
به گفته اصغریان، طبق آمار ارائه شده از طرف واحدهای تولیدی بیش از 2 هزار و 100 کارگر بیمه شده در واحدهای تولیدی شهرستان رودبار مشغول به کار هستند.
وی از فراهم بودن شرایط و زمینه لازم برای بهره‌مندی کارگران از مزایای بیمه خبر داد و اذعان داشت: عده‌ای از شرکت‌ها دارای کارگرانی بودند که از مزایای بیمه برخوردار نبودند بنابراین آنها نیز پس از حضور در جلسه تشویق شدند تا از مزایای ماده 80 قانون برنامه پنجم استفاده کرده و با معافیتی که دولت و قانون برای کارفرمایان مقرر کرده بقیه کارگران را از مزایای بیمه بهره‌مند کنند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، تقسیط دوباره بدهی واحدهای صنعتی حداکثر تا مدت پنج سال بر مبنای قانون بودجه سال 90 ماده 28 را از مصوبات جلسه کار گروه صنعت و معدن گیلان ویژه شهرستان رودبار عنوان کرد.
وی از استمهال و تقسیط بدهی واحدهای تولیدی به تامین اجتماعی حداکثر به مدت 60 ماه خبر داد و ابراز داشت: این طرح تنها ویژه گیلان است که بر اساس تفاهمنامه استاندار این استان با رئیس تامین اجتماعی کشور انجام گرفته است.
اصغریان، افزود: تقسیط بدهی در دیگر استان‌ها 36 ماه و در گیلان به 60 ماه تقسیم می‌شود.
وی، مسائل مرتبط با حوزه‌های گاز، راه و ترابری و امور مرتبط با اداره‌ها، محیط زیست و شهرک صنعتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و بقیه دستگاه‌ها را از دیگر مصوبات جلسه کارگروه صنعت رودبار عنوان کرد.
این مسئول خاطر نشان کرد: با اجرایی شدن این مصوبات در 10 روز آینده بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان رودبار کاهش می‌یابد.
وی با تصریح بر اینکه رودبار دومین قطب صنعتی و نخستین قطب معدنی گیلان است، یادآور شد: بیش از 70 درصد استخراج معادن استان از رودبار است.
اصغریان با بیان اینکه وجود معادن در امر اشتغال شهرستان رودبار نیز تاثیر مستقیم دارد، اذعان داشت: بیش از یک‌ هزار نفر در معادن رودبار مشغول به‌ کار هستند.
وی، استقرار 10 درصد صنعت استان را در شهرستان رودبار دانست و ابراز داشت: حدود پنج هزار نفر در بخش صنعت رودبار اشتغال دارند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به وضعیت صنعت استان خاطر نشان کرد: در گیلان 120 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده که با افتتاح آنها زمینه اشتغال 3 هزار نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول