اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان خبر داد

اتمام ساماندهی گلزارهای شهدای شهرهای همدان

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان از اتمام صد درصدی ساماندهی گلزارهای شهدای شهرهای شهرستان همدان خبر داد.

اتمام ساماندهی گلزارهای شهدای شهرهای همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی مطلق پیش از ظهر امروز در کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدا شهرستان همدان اظهار کرد:‌ گلزارهای شهری شهرستان همدان ساماندهی شدند که این امر با اتمام ساماندهی گلزار شهدای کوی محمدیه محقق شد.
وی تصریح کرد: شهرستان همدان دارای چهار شهرستان است که با مد نظر قرار دادن گلزار شهید کوی محمدیه 2 هزار و 155 مزار شهید ساماندهی شدند.
فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه شهر همدان دارای یک هزار و 985 مزار شهید در باغ بهشت است، افزود: محمدیه 15 مزار شهید، مریانج 125 مزار شهید، جورقان با 28 شهید و قهاوند دارای 2 مزار شهید است.
وی با اشاره به شهدای بخش روستایی نیز گفت:‌در بخش مرکزی 25 گلزار و در بخش شراء نیز 21 گلزار وجود دارد که در مجموع این 46 گلزار میزبان 283 مزار شهید هستند.
قهرمانی مطلق با بیان اینکه از 25 گلزار بخش مرکزی 21 گلزار ساماندهی شده است، خاطرنشان کرد: این گلزارها دارای 192 مزار شهید هستند که در بخش روستایی دارای ساماندهی 99 درصدی هستند و تنها چهار گلزار با هشت مزار باقی مانده است.
وی تصریح کرد:‌ بخش شراء با 21 گلزار و 83 مزار است که شش گلزار با 76 مزار شهید ساماندهی شده است و پنج گلزار با 9 مزار باقی مانده است.
فرماندار همدان یادآور شد:‌ 4 میلیارد تومان برای ساماندهی گلزارهای شهدا از سوی دولت اختصاص یافته است که 9 گلزار با 17 مزار شهید باقی مانده است که باید کار ادامه یافته و تعیین تکلیف شود.
وی اذعان داشت: با توجه به نصب المان‌ها و ساماندهی گلزارهای شهدا، در حال حاضر دغدغه اداره اوقاف و بنیاد شهید نگهداری این گلزارها است که باید با جدیت صورت گیرد و متولیان باید توجه خاصی به آنها داشته باشند.
قهرمانی مطلق ابراز داشت: کار ساماندهی گلزار شهدا بسیار کار شایسته‌ای است که استان نیز وارد شده است و امروز ما افتخار می‌کنیم که در بازه چهار ساله گام‌های مناسبی برای بزرگداشت شهدا برداشته شده است.
وی گلزار شهدا را پیشانی گلزار شهدا دانست و گفت: اوقاف و همه متولیان این عرصه کار سختی در نظافت گلزار شهدا دارند که باید در حفظ و نگهداری آن جدیت داشت.
فرماندار همدان از افتتاح مجتمع تازه تأسیس اوقاف در باغ بهشت خبر داد و گفت:‌ این مجتمع با اعتباری حدود 220 میلیون تومان احداث شده است که پنجم بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با تأکید بر نگهداری گلزارهای روستایی ابراز داشت: امیدواریم که با اتمام ساماندهی گلزارهای شهدای باقی مانده بتوانیم جشن شکرگزاری ساماندهی را در شهرستان همدان برگزار کنیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول