اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ساماندهی گلزار شهدا خبر داد

اختصاص 16.2 میلیارد تومان به ساماندهی گلزار شهدای کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل ساماندهی گلزار شهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امسال 16.2 میلیارد تومان به بحث ساماندهی گلزار شهدا اختصاص پیدا کرده است.

اختصاص 16.2 میلیارد تومان به ساماندهی گلزار شهدای کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عباس حق‌بین سه‌شنبه شب در جلسه عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در سنندج با بیان اینکه اعتبار ملی اجرای طرح ساماندهی گلزار شهدا در سال گذشته 12.7 میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: این میزان در سال جاری حدود 16 میلیارد و 200 میلیون تومان است که بر اساس تعداد مزار شهدا و شاخص های دیگر در بین استان‌های کشور توزیع می‌شود.
وی از شتاب گرفتن فعالیت‌های عمرانی به منظور ساماندهی گلزار شهدا در کشور خبر داد و افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین اهداف ساماندهی این اماکن مقدس است.
مدیر کل ساماندهی گلزار شهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: زنده نگهداشتن یاد شهدا و ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه از مهم‌ترین اهداف ساماندهی گلزار شهدا است.
حق‌بین با بیان اینکه در بحث ساماندهی گلزار شهدا بدون شک مشکلاتی وجود دارد، یادآور شد: تامین اعتبارات، صعب‌العبور بودن برخی از مناطق و نوع برخورد و احساسات مردمی از مشکلات سه راه اجرای این مهم است که موجب کندی و سختی کار می‌شود.
وی افزود: برای جلوگیری از ایجاد حساسیت در خانواده شهدا در زمان ساماندهی گلزارها باید قبل از آغاز کار پوستر و بنرهایی که نشان دهنده وضعیت گلزارها بعد از ساماندهی آنهاست، نصب شود تا از ایجاد حساسیت جلوگیری کند.
مدیرکل ساماندهی گلزار شهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران بر لزوم مشارکت جدی‌تر دستگاه‌های اجرایی در این کار تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی، نهادها، کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی می‌توانند تعامل، همکاری و مشارکت جدی‌تری در این فعالیت داشته باشند.
وی بر حفظ ، نگهداری و ترمیم گلزار شهدا بعد از ساماندهی با نظارت این سازمان تاکید کرد و افزود: اتمام طرح‌های نیمه تمام ساماندهی گلزار شهدا در سراسر کشور از مهم‌ترین برنامه‌های سال‌ جاری بنیاد شهید است.
وی با اشاره به اهمیت نگهداری گلزارها بعد از ساماندهی، افزود: طبق تفاهم نامه پس از اتمام عملیات احداث گلزار شهدا، این اماکن تحویل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها استان‌ها می‌شود تا با نظارت بنیاد شهید و امور ایثارگران از آنها نگهداری شود.

* اختصاص 200 میلیون تومان برای ساماندهی مزار شهدای کردستان

وی در ادامه از اختصاص 200 میلیون تومان به منظور ساماندهی مزارهای شهدای باقی مانده در این استان خبر داد و یادآور شد: در سال گذشته با توجه به تاکیدات و مصوبات مقام معظم رهبری یک‌میلیارد و 180 میلیون تومان اعتبار به بحث ساماندهی گلزار شهدای استان اختصاص داده شده است.
مدیرکل ساماندهی گلزار شهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: 14 درصد از کل اعتبار اختصاص داده شده به بحث ساماندهی گلزارهای شهدا در سال گذشته به استان کردستان تخصیص داده شده است.
حق بین در ادامه از شهدای استان کردستان به عنوان مظلوم‌ترین شهدا یاد کرد و افزود: شهدای این استان در حقیقت سند اتحاد شیعه و سنی را امضا کردند و نماد بارز وحدت اسلامی را با تقدیم خون پاکشان در کنار هم به نمایش گذاشتند.
انتهای پیام/صا10/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول