اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران قم صورت گرفت

اجرای نمایش‌های خیابانی در گلزارهای شهدای قم

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: طرح نمایش‌های خیابانی با موضوع ایثار و شهادت در گلزارهای شهدای قم آغاز شد.

اجرای نمایش‌های خیابانی در گلزارهای شهدای قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، محسن دلاوری اظهار کرد: این طرح با هدف، آشناسازی نسل‌های انقلاب با فرهنگ ایثار و شهادت، مجاهدت و جانفشانی شهدا و دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: موضوعات نمایش‌های خیابانی از وصایا، زندگینامه و خاطرات شهدا و ایثارگران تهیه و در اختیار کارگردانان هنری عرصه نمایش قرار گرفته تا بتوانند در قالب نمایش خیابانی عرضه دارند.
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران قم افزود: انتخاب نمایش خیابانی و خروج از سالن‌های محدود و آمدن در بین مردم، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در قالب هنر نمایش به اقشار مختلف در شب‌های جمعه به شکل روایی و حتی پرده‌خوانی در بهترین مکان، گلزارهای شهدای استان از اهدافی است که در این طرح دنبال شده است.
وی با اشاره به اینکه مرحله اول این نمایش با موضوع زندگی و وصایای شهید محمدرضا شفیعی و نحوه شهادت ایشان، با عنوان معرکه در گلزار علی بن جعفر (ع) برگزار شد، عنوان کرد: این نمایش با حضور جمعیت مشتاق شناخت شهدا و اهداف متعالی آنان با بازخورد فراوان همراه بود و تاثیر مثبتی بر جای گذاشت.
دلاوری خاطرنشان کرد: پنج‌شنبه این هفته این مراسم در گلزار امامزاده ابراهیم (ع) برگزار می‌شود و این برنامه در گلزار شیخان نیز در هفته آینده ادامه خواهد یافت.
وی از دیگر برنامه حوزه هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را همکاری با گروه نمایشی در ساخت اثری ماندگار در حوزه ایثار و شهادت با موضوع پیوند نسل دوران دفاع مقدس و نسل امروز و آماده کردن این نمایش برای حضور در جشنواره ایثار و شهادت ذکر کرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول