اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا خبر داد

اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس دخترانه صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از اجرای طرح آهن‌یاری در 34 مدرسه دخترانه این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس دخترانه صومعه‌سرا
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سیده حمیرا ذکی‌پور ظهر امروز در جریان اجرای طرح مذکور در مدرسه نمونه دولتی فاطمیه (س) این شهرستان، اظهار داشت: طرح آهن‌یاری در 34 مدرسه دخترانه صومعه‌سرا به صورت ویژه در حال اجراست.
وی، هدف از اجرای این طرح را ارتقای سلامت دانش‌آموزان دختر عنوان کرد و افزود: طرح آهن‌یاری در تمام 15 مدرسه متوسطه و 19 مدرسه راهنمایی تحصیلی دخترانه صومعه‌سرا اجرایی می‌شود.
مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به تعداد دانش‌آموزان مشمول طرح آهن‌یاری، تصریح کرد: بالغ بر چهار هزار و 600 نفر از دانش‌آموزان دختر در صومعه‌سرا زیرپوشش این طرح قرار دارند.
وی با تاکید بر ضرورت اهمیت اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس دخترانه، اذعان داشت: به موجب این طرح تمام دانش‌آموزان مشمول طرح آهن‌یاری در یک دوره از قرص‌های آهن در راستای کاهش فقر آهن در جسم استفاده می‌کنند.
به گفته ذکی‌پور، هر دوره آهن‌یاری شامل 16 هفته و به صورت مدون و هماهنگ است که قرص‌های آهن‌یاری در این مدت زمانی بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
وی با قدردانی از همکاری مدیران، مربیان بهداشت و پرورشی مدارس در اجرای به‌موقع و درست طرح مذکور در این شهرستان، بیان داشت: قبل از اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس تمام مدیران، مربیان بهداشت و پرورشی مدارس دخترانه با شرکت در کارگاه‌های آموزشی دو روزه با نحوه اجرای طرح آهن‌یاری آشنا می‌شوند.
مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به اعتبارهای هزینه شده برای انجام طرح آهن‌یاری در مدارس خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح که با همکاری شبکه بهداشت مردان صومعه‌سرا انجام می‌شود بالغ بر 10 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.
وی، اضافه کرد: در دوره اجرای طرح آهن‌یاری در مدارس دخترانه صومعه‌سرا بالغ بر 61 هزار عدد قرص بین دانش‌آموزان دختر این شهرستان توزیع می‌شود.
ذکی‌پور از برگزاری کارگاه آموزشی دوره ابتدایی در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: این کارگاه برای تمام مدیران، معاونان و معلمان مقطع ابتدایی در راستای کیفیت‌بخشی و ارتقای علمی آنها برگزار می‌شود. ‌
وی، تصریح کرد: این کارگاه‌ها به صورت تخصصی و برای هر پایه تحصیلی برگزار شده و در زمینه بررسی کتاب ریاضی پایه نخست، روش تدریس هدیه‌های آسمانی پایه دوم، آموزش انشاء و جدول ضرب پایه سوم، روش تدریس فعال علوم در پایه چهارم و انواع دیکته و روخوانی در فارسی پایه پنجم بحث و گفت‌وگو می‌شود.
این مسئول به ایجاد کارگاه آموزشی ارزشیابی توصیفی و طرح «جابر بن حیان» در مدارس اشاره کرد و بیان داشت: این کارگاه برای مدیران و معاونان آموزشی در مدارس اجرا شده است.
انتهای پیام/خ۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول