اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار نجف عراق خبر داد

آغاز مرحله جدید در گسترش روابط اقتصادی نجف با ایران

خبرگزاری فارس: استاندار نجف کشور عراق با اشاره به ظرفیت‌های موجود در ایران و به ویژه استان خراسان‌رضوی، گفت: اکنون مرحله جدیدی در گسترش روابط با ایران آغاز شده است.

آغاز مرحله جدید در گسترش روابط اقتصادی نجف با ایران
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عدنان‌ الزرفی صبح امروز در دیدار با استاندار خراسان‌رضوی که در محل استانداری انجام شد، اظهار داشت: با خروج نیروهای اشغالگر آمریکا از عراق این کشور مرحله جدیدی را در گسترش روابط با کشور ایران آغاز کرده است.
وی با اظهار تعجب از حضور کم‌رنگ شرکت‌های ایرانی در تبادلات تجاری و نیز بازسازی کشور عراق، افزود: اکنون بهترین فرصت برای همکاری بیشتر با ایران است اما جای تعجب دارد که بسیاری از شرکت‌های بزرگ ایرانی وارد عراق نشده‌اند در حالی که ده‌ها شرکت ترکیه‌ای قراردادهای بزرگی را در عراق به عهده گرفته‌اند.
الزرفی ظرفیت‌های استان خراسان‌رضوی را برای کمک به بازسازی کشور عراق و به ویژه نجف و کربلا را قابل توجه خواند و خاطرنشان کرد: استانداری نجف از هرگونه همکاری با استان خراسان‌رضوی در تمام زمینه‌ها استقبال می‌کند.
وی تشکیل گروهی مشترک برای استفاده از تمام ظرفیت‌‌های استان خراسان‌رضوی در راستای سرمایه‌گذاری در کشور عراق را خواستار شد و تاکید کرد: امیدواریم شرکت‌های ایرانی در بازسازی عراق سهم عمده‌ای داشته باشند زیرا در بازسازی کشور عراق باید از صفر شروع کرد.
استاندار نجف افزود: هیچ مانعی برای برپایی نمایشگاه ایران به ویژه خراسان‌رضوی در نجف وجود ندارد و حتی این کار ضروری است.
وی با اشاره به بازدید از کارخانه‌های بزرگ استان خراسان‌رضوی، اظهار داشت: از سال 2004 طراحی جدیدی برای شهر نجف اشرف در نظر گرفته شده و مناطق صنعتی چند منظوره نیز پیش‌بینی شده است.
وی به خواست نخست وزیر عراق برای گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و به ویژه ایران اشاره و خاطرنشان کرد: حزب بعث عراق، نجف و کربلا را ویران کرده است.
الزرفی جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم برای عراق عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از شرایطی که در گفت‌وگو با آمریکایی‌ها مطرح کرده‌ایم این است که عراق را به عنوان انبار سلاح و یا فضای عراق برای استفاده جنگی علیه کشورهای همسایه استفاده نشود.
وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در گذشته بین عراق با کشورهایی مانند ایران، کویت و عربستان، خاطرنشان کرد: عراق به دنبال توسعه نقاط مشترک با کشورهای همسایه خود است و نسبت به ملیت و حق حاکمیت همسایگان خود احترام می‌گذارد.
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول