اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نهادینه کردن موضوع بهداشت در مدارس

چرام 15 مدرسه مروج سلامت دارد

خبرگزاری فارس: مسئول بهداشت مدارس چرام با بیان اینکه امروزه سلامت مردم یکی از چالش‌های عمده کشور است، گفت: امسال 15 مدرسه مروج سلامت در چرام وجود دارد.

چرام 15 مدرسه مروج سلامت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حکیمه رضایی عصر امروز در جمع مدیران و مسئولان بهداشت مدارس در چرام اظهار داشت: محور مدیریت سلامت در زمینه  ارائه خدمات به نوجوانان و جوانان در راستای ارتقای کیفیت زندگی بوده که امسال در چرام 15 مدرسه مروج سلامت خواهیم داشت.

رضایی گفت: دانش‌آموزانی که شیوه زندگی سالم را می‌آموزند به یقین در طول زندگی خود به آن پایبند خواهند بود و این تمام آن چیزی است که در مدارس مروج سلامت باید به آن توجه کرد که توانمند شدن و قابلیت تصمیم‌گیری و انتخاب از این موارد است. 

وی افزود: هدف کلی این طرح ترویج و استقرار مفاهیم و ارتقای سلامت در بین دانش‌آموزان مدارس کشور از طریق نظام مدارس مروج سلامت است.

رضایی توانمندسازی دانش‌آموزان، پرسنل و اولیا و مربیان در زمینه مفاهیم ارتقای سلامت نوجوانان و جوانان و ساختار مدارس مروج سلامت، بهبود الگوهای تغذیه‌ای دانش‌آموزان، بهبود شرایط فیزیکی و بهداشت در محیط مدارس و پیش‌گیری از رفتارهای مخاطره‌آمیز سلامت در دانش‌آموزان را از دیگر اهداف اختصاصی این طرح برشمرد. 

این کارشناس افزود: برای رسیدن به مدرسه‌ای که ارتقا دهنده سلامت است و ما آن را مروج سلامت می‌نامیم آگاهی، برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی برای موفقیت برنامه ضروری است.

رضایی یادگیری و تجارب در مدرسه را از مهم‌ترین شاخص‌ها برای رسیدن به سلامت کامل دانست.

وی اعتبار اختصاص داده شده برای هر مدرسه را 80 هزار تومان عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات در مدارس مروج سلامت همین اعتبار اختصاص داده شده است.

رضایی اعتماد به نفس، عزت نفس، ارتباطات، مهارت‌های ارتباطی برای رفاه و سلامت و تشویق دانش‌آموزان به ورود در تصمیم‌گیری‌ها را از فواید این طرح دانست.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول