اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی:

نباید به محکوم‌کردن لفظی ترور اکتفا کرد

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: کشور و جامعه بین‌المللی نباید تنها به محکوم‌کردن لفظی ترور دانشمندان اکتفا کنند.

نباید به محکوم‌کردن لفظی ترور اکتفا کرد
حمیدرضا ترقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با ترور دانشمندان هسته‌ای کشور اظهار داشت: ترور شهید احمدی‌روشن نتیجه تروریسم دولتی کشورهای امپریالیستی است که سابق بر این نیز در کشور ما اتفاق افتاده است.
معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: با وجود اینکه اقدام آخر تروریسم دولتی، نخستین اقدام از این دست نیست اما جهان و امپریالیسم خبری آمریکا و اسرائیل مانع از محکومیت و اقدام جدی علیه این تروریسم دولتی شده است.
وی افزود: چنین اقدامات تروریستی به لحاظ حقوق بین‌الملل کاملا مغایر با حقوق و قوانین بین‌المللی بوده و به همین سبب قابل پیگیری از جانب محافل قضایی بین‌المللی است.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این مطلب که ترورهایی از این دست ابعاد گسترده و با اهمیتی را شامل می‌شود، اظهار داشت: اکتفا به محکوم کردن این ترورها تنها به صورت لفظی از طریق دبیرکل سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی سبب تبدیل رقابت‌های علمی دنیا به رقابت‌های علمی-امنیتی با علمی - نظامی می‌شود.
ترقی ادامه داد: اگر بنا بر این باشد که کشورهای مختلف جهان برای سبقت گرفتن در علم و دانش دست به ترور دانشمندان هم بزنند دیگر هیچ دانشمندی به ویژه دانشمندانی که در عرصه‌های مهم استراتژیک تولید می‌کنند، در هیچ کجای دنیا امنیت واقعی ندارند.
معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی افزود: ترور دانشمندان و نخبگان ضرر شدیدی به تولید علم در جهان وارد می‌کند و دنیای علم و اندیشمندان باید در برابر این تروریسم دولتی به پا خواسته و اجازه اقداماتی از این دست را به کشورهای زیاده‌خواه جهان سلب کنند تا این کشورها نتوانند به وسیله تروریسم دولتی امیال سلطه‌طلبانه و برتری‌جویانه خود جلوی تولید علم در جهان را بگیرند.
وی تروریسم دولتی را عامل اصلی کشتار دانشمندان هسته‌ای ایران دانست و اظهار داشت: اصولا تروریسم دولتی امروزه عامل اصلی کشتار دانشمندان در جهان اسلام است.
ترقی ادامه داد: این تروریسم دولتی عمدتا تحت حمایت و مدیریت دو سازمان تروریستی آمریکا و اسرائیل یعنی‌‍ CIA و موساد و بعضا کشور انگلیس است که تاکنون سبب کشتار دانشمندان هسته‌ای ایران، عراق و مصر شده‌اند.
انتهای پیام/م20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول