اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از توابع بندرعباس

بهره‌برداری از راه روستایی گامرده تا پایان سال‌‌جاری

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و ترابری هرمزگان از بهره‌برداری پروژه راه روستایی گامرده در دهستان شمیل بخش تخت از توابع بندرعباس خبر داد.

بهره‌برداری از راه روستایی گامرده تا پایان سال‌‌جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، خداداد مقبلی صبح امروز در جمع خبرنگاران هدف و تاثیرات اجرایی این پروژه را برخورداری اهالی روستاهای بالای صد خانوار استان از راه روستایی آسفالته مناسب، کاهش مصرف سوخت و کاهش استهلاک وسایل‌نقلیه، تسهیل در رفت و آمد، انتقال محصولات کشاورزی و دامی روستائیان به مراکز فروش عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای به‌سازی این پروژه راه روستایی بیش از 8 میلیارد ریال هزینه لازم است.
مدیرکل راه و ترابری هرمزگان ادامه داد: این پروژه از سال 89 آغاز شده و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
مقبلی ادامه داد: به‌سازی پروژه راه روستایی گامرده به طول 8.5 کیلومتر تاکنون 97 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
این مسئول یادآور شد: با احداث این پروژه راه روستایی 149 خانوار از این طرح بهره‌مند می‌شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: طول کل راه‌های روستایی ساخته شده در استان هرمزگان قبل از انقلاب حدود 300 کیلومتر بوده که عمدتا مراکز پر جمعیت روستایی را پوشش می‌داده، اما بعد از پیروزی انقلاب 3 هزار کیلومتر راه روستایی در سراسر استان احداث شده که نشان از تلاش بی‌دریغ متولیان راه روستایی و هم‌چنین دیدگاه کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت به توسعه و توجه به مسائل زیربنایی روستاها دارد.
مدیرکل راه و ترابری هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه هرمزگان از نظر وجود مراکز روستائی استانی خاص به شمار می‌رود، متذکر شد: طی سال‌های اخیر دولت با نگاه ویژه به این مناطق توانسته است بخش اعظمی از نیازها را در بخش راه برطرف کند.
مقبلی در پایان اذعان داشت: نباید فراموش کرد که فاصله و پراکنش روستاها هزینه‌های راه‌سازی و ارتقا برخورداری از این شاخص را نسبت به استان‌های دیگر بیشتر کرده است.
انتهای پیام/ن20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول