اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد:

ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در نظام جمهوری اسلامی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد.

ضرورت ترویج فرهنگ رضوی در نظام جمهوری اسلامی
امیرحسین قاضی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد ضمن تسلیت ایام سوگواری و فرارسیدن شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: همه ساله در ایام شهادت آن حضرت سیل عاشقان با برپایی مراسم عزاداری به مشهد مقدس روانه می‌شوند و این امر باید برای مجاوران نیز فرهنگ‌سازی شود چرا که این روزها مختص به زائران نیست و مجاوران علاوه بر میزبانی می‌توانند سهم عمده‌ای در هرچه باشکوه برگزارکردن ایام شهادت داشته باشند.
نماینده مردم مشهد در ارتباط با ویژگی‌های بارز امام رضا(ع) عنوان کرد: شخصیت این امام بزرگوار الگویی از آمیختگی دین و سیاست بود که آن را در زندگی خود به منصه ظهور گذاشت و با رفتار معنوی و اخلاق حسنه خود درس‌های بزرگی به جهانیان و افراد آن زمان آموخت.
وی با ابراز تاسف از اینکه هنوز در ارتباط با ترویج فرهنگ رضوی اقدامات خاصی صورت نگرفته است، تاکید کرد:  باید در این راستا فرهنگ‌سازی گسترده‌ای صورت گیرد تا افراد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان با این فرهنگ آشنا شوند.
قاضی‌زاده نقش رسانه را در ترویج فرهنگ رضوی مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: رسانه و مطبوعات و به‌ویژه صدا و سیما می‌توانند نقش گسترده‌ای در راستای ترویج فرهنگ رضوی ایفا کنند چرا که امروز عصر تکنولوژی و رسانه است و رسانه‌ها بیشترین نقش را در فرهنگ‌سازی دارند.
وی هم‌چنین تبلیغ مناسب، تولید محصولات فرهنگی، ایجاد برنامه‌های متنوع در راستای معرفی سیره اهل بیت و امام رضا(ع)  از جمله ساخت فیلم و تئاتر و ... را در ترویج فرهنگ‌ رضوی موثر دانست.
نماینده مردم مشهد حرکت‌های نمادین مانند پیاده‌روی زائران به سوی مرقد مطهر ثامن‌الائمه را نشانه عشق و ارادت مردم به آن حضرت دانست و متذکر شد: این امر نیز فرهنگ رضوی را برای زائران و مجاوران ترویج داده و جان و روح عاشقان به اهل بیت(ع) را با آشنا ساختن این فرهنگ اصیل صیقل می‌دهد.
انتهای پیام/م30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول