اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاوه:

چتر فرهنگ قوی‌ترین سپر حفظ نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاوه گفت: سپر و چتر فرهنگ قوی‌ترین سپر برای حفظ نظام در طول سه دهه گذشته بوده است.

چتر فرهنگ قوی‌ترین سپر حفظ نظام است
به گزارش خبرگزاری فارس از پاوه، ماموستا ملاقادر قادری در شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاوه که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی استان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، فرماندار و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاوه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های تخریبی و هجمه‌های فرهنگی دشمن نسل جوان ما را هدف قرار داده است و برخی موارد منجر به تغییراتی در رفتار آنان شده که این امر شناخت شیوه‌های عمل دشمن را ضروری کرده است.
وی گفت: اکنون دیگر نقش تخریبی رسانه‌های دشمن بر هیچ‌کس پوشیده نیست و ضرورت تقویت زمینه‌های فرهنگی بیش از گذشته احساس می‌شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی پاوه تصریح کرد: دشمن درصدد تحمیل فرهنگ خود بر کشور بوده و تنها راه مقابله مقوله فرهنگی است چنانکه ما تردیدی نداریم که سپر و چتر فرهنگ، قوی‌ترین سپر برای حفظ نظام در طول سه دهه گذشته بوده و این امر در آینده نیز ساری و جاری خواهد بود.
وی نقش رسانه در وقوع انقلاب‌های منطقه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: همان‌طور که برخی رسانه‌های دنیای اسلام در جنگ 33 روزه حزب‌الله و رژیم صهیونیستی نقشی مؤثر ایفا کردند، نمی‌توان از نقش برخی رسانه‌های متعهد هم در وقوع بهار اسلامی کشورهای عربی چشم‌پوشی کرد.
چهره برتر فرهنگ عمومی استان کرمانشاه تصریح کرد: لازمه پیروزی در هر مقابله‌ای اشراف بر مسائل و شناخت کامل دشمن است در غیر این صورت پیروزی امری محال و دور از دسترس خواهد بود.
وی گفت: لازم است نخبگان و چهره‌های فرهنگی به میدان آمده و با استفاده از خرد جمعی و هم‌فکری راه مبارزه دشمن را از طریق کانال‌های فرهنگی سد کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی پاوه گفت: ابن خلدون از نام‌آورترین اندیشمندان حوزه تفکر بشری در قرن هشتم معتقد است اگر اقلیت نجنبد تحت تأثیر اکثریت قرار می‌گیرد و این امر اگر از طرف نخبگان و جامعه فرهنگی ما مورد غفلت قرار گیرد زیان‌های جبران‌ناپذیری به بار خواهد آمد.
قادری با اشاره به عدم وجود مشکلات بالفعل فرهنگی در شهرستان پاوه خاطرنشان کرد: در شهرستان پاوه جوانان پسر آداب محلی را حفظ کرده‌اند ولی عده قلیلی از دختران دچار سردرگمی شده و از فرهنگ و سنن محلی فاصله گرفته‌اند که این مسئله باید از سوی خانواده‌ها و نهادهای فرهنگی جدی گرفته شده و برای آن چاره‌اندیشی شود.
امام جمعه پاوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هک شدن سایت دفتر خود در بعد از ظهر روز عاشورا تأکید کرد: حمله سایبری به پایگاه‌های اینترنتی توسط گروه‌هایی در کشورهای کویت، قطر و عربستان اتفاقی نبوده و در واقع یک جنگ تمام عیار است.
قادری ضمن اشاره به بودجه‌های کلان صرف شده برای کارهای فرهنگی علیه ایران، از شیوه هزینه بودجه فرهنگی کشور انتقاد کرد و گفت: در مدت 8 سالی که اینجانب مشغول خدمت در شورای فرهنگ عمومی شهرستان هستم ریالی به این شورا تخصیص نیافته و اگر هم بودجه در نظر گرفته شده باشد بنده از آن بی‌خبر هستم، بنابراین با این روند کار و نبود بودجه برای به کار‌گیری نیروهای زبده پیشرفت چندانی در حل مشکلات نخواهیم داشت.
وی اضافه کرد: نباید تنها به کمیت کارها توجه کرد و از توسعه بعد کیفی غافل شد زیرا تنها رشد کمی و کیفی می‌تواند اهداف جامعه اسلامی را محقق کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی پاوه با انتقاد از عملکرد صدا و سیمای مرکز کرمانشاه در خصوص برنامه‌های تهیه شده توسط این مرکز در شهرستان پاوه گفت: هر چند شبکه زاگرس در زمینه‌هایی چون معرفی صنایع دستی و محصولات کشاورزی این شهرستان عملکرد قابل قبولی داشته ولی درباره فرهنگ عمومی این منطقه حتی یک برنامه تهیه نکرده است؛ این در حالی است که شبکه‌ای مانند شبکه سحر کردی 92 ساعت برنامه از سخنان اینجانب و 11 ساعت هم برنامه در زمینه فرهنگ عمومی منطقه تولید کرده است.
امام جمعه پاوه در پایان سخنان یاد شهید احمدی روشن را گرامی داشت.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول