اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان غربی خبر داد

حذف سیستم خون جایگزین در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: یکی از شاخص‌های مهم در تأمین خون سالم حذف سیستم خون جایگزین است که در آذربایجان غربی این مهم محقق شده است.

حذف سیستم خون جایگزین در آذربایجان غربی
امیر  اولیایی‌رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: خوشبختانه اهدای خون در مراکز خون‌گیری آذربایجان غربی امروز 100 درصد داوطلبانه است و نظام خون جایگزین به طور کامل حذف شده است.
وی تصریح کرد: سال‌های اخیر حدود 40 درصد خون‌هایی که در مراکز خون‌گیری تهیه می‌شد از طریق فرآیند جایگزین به دست می‌آمد به طوری که اگر کسی بیمار نیازمند خون داشت برای اینکه خون در اختیار بیمار وی قرار بگیرد مجبور بود چندین نفر برای اهدای خون به سازمان بیاورد ولی در روند فعلی نیاز به انجام این کار نیست بلکه خون مورد نیاز به سهولت در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: روش اهدای خون به شیوه جایگزین در سلامتی خون تأثیر نامطلوبی دارد از این رو با عنایت به اهمیت تأمین خون سالم برای بیماران با اهتمام مسئولان و پرسنل این سازمان مقدمات لازم برای حذف این روش فراهم شد.
وی اهدای خون داوطلبانه یکی از شاخص‌های مؤثر در خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان دانست و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از سیستم خون‌دهی داوطلبانه افزایش رفاه عمومی است چراکه بیماران و خانواده‌های آنها برای دریافت خون نیازمند یافتن اهداء‌کننده نیستند از طرف دیگر به دلیل اهداء داوطلبانه خو‌ن‌‌ها از سلامتی بیشتری برخوردار هستند.
رئیس سازمان انتقال خون آذربایجان غربی به ارتقای شاخص کمی اهدای خون در آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در طول سال 1389 حدود 56 هزار واحد خون توسط مردم نوع‌دوست استان اهدا شد به طوری که امسال نیز میزان اهدای خون نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
انتهای پیام/خ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول