اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل انتقال خون کرمان خبر داد

اجرای طرح مراقبت از فرآورده‌های خونی در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: با همکاری مدیران بیمارستان‌های استان کرمان طرح مراقبت از گیرنده‌های خونی و فرآورده‌های خونی در مقابل عوارض ناشی از تزریق خون تا پایان سال جاری در کرمان اجرا می‌شود.

اجرای طرح مراقبت از فرآورده‌های خونی در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محمدرضا مهدیزاده پیش از ظهر امروز در همایش یک روزه مراقبت و نگهداری از خون در مرکز آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی، اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش مراقبت از گیرنده‌های خونی و فرآورده‌های خونی در مقابل عوارض ناشی از تزریق خون است.
وی اذعان داشت: طرح هموویژیلانس سه سال پیش در آزمایشی در سه بیمارستان تهران آغاز و در سال گذشته در 45 بیمارستان کشور اجرا شد.
مهدیزاده ابراز داشت: این طرح در سه بیمارستان افضلی‌پور، علی‌بن‌ابیطالب و مرکز بیماری‌های خاص کرمان نیز اجرا شد و در سال جاری نیز مجوز اجرای آن در تمام بیمارستان‌های استان کرمان گرفته شده است.
مدیرکل انتقال خون استان کرمان عنوان کرد: در مرحله دوم اجرای طرح هموویژیلانس در استان کرمان به غیر از این سه بیمارستان، 10 بیمارستان دیگر آموزش‌های لازم را دیده‌اند و سه بیمارستان دیگر در حال آموزش هستند.
وی تصریح کرد: اگر بتوانیم طرح هموویژیلانس را در بیمارستان‌های استان کرمان اجرا کنیم، موجب می‌شود، فرآورده‌های سالم‌تر خونی در اختیار بیماران قرار دهیم.
مهدیزاده ابراز داشت:  هدف این است که گیرنده خون در پی گرفتن خون و فرآورده‌های خونی دچار کم‌ترین عوارض شود و برای اجرای هرچه بهتر این طرح همکاری بیمارستان‌ها ضروری است.
مدیرکل انتقال خون استان کرمان افزود: این طرح مراقبتی از بدو ورود فرد اهدا کننده خون آغاز می‌شود و تا زمان حضور گیرنده خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان ادامه دارد.
وی با اشاره به اهمیت این طرح بیان داشت: پس از گذشت مدت زمانی از اجرای این طرح، دستاوردهای آن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور مورد بررسی قرار گرفته است.
مهدیزاده گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری مدیران بیمارستان‌های استان کرمان این طرح را تا پایان سال جاری اجرایی کنیم و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.  
انتهای پیام/غ20چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول