اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان:

استخدام در کتابخانه‌های ارشاد ارتباطی به نهاد کتابخانه‌ها ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: گرچه حجم بی‌کاران رشته کتابداری زیاد است اما استخدام در کتابخانه‌ها ربط چندانی به نهاد کتابخانه‌ها ندارد.

استخدام در کتابخانه‌های ارشاد ارتباطی به نهاد کتابخانه‌ها ندارد

غلامرضا یاوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: برای کتابخانه‌های مختلف تعریف درجه وجود دارد به این معنا که به طور مثال سقف نیروی کتابخانه درجه یک پنج نفر است و بیش از آن ظرفیت ندارد.

وی افزود: در این دوسال بر حسب درجه نیروهای کتابخانه‌ها را تکمیل کرده‌ایم و هر کتابخانه‌ای نیز که در آینده توسط خیران و دولت به جمع کتابخانه‌ها اضافه شود برایش نیرو استخدام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه با سهمیه 22 نفری امسال از دو سال گذشته تا پایان امسال 75 نفر استخدام شده‌اند، تاکید کرد: البته این استخدام در غالب آزمون استخدامی کشور است و برگزارکننده کتبی این آزمون سازمان سنجش است که سوالات را به نهاد کتابخانه‌های کل کشور ارائه می‌دهد و سپس این آزمون در استان‌های مختلف با حضور نماینده استانداری، نماینده نهاد کتابخانه‌های کشور و اداره‌کل کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: سپس پاسخنامه‌ها پلمپ شده و در تهران توسط سازمان سنجش تصحیح می‌شود و تنها اعلام نتیجه سه برابر ظرفیت به نهاد کتابخانه‌ها اعلام می‌شود.

یاوری در ادامه بیان کرد: سپس مزایده تخصصی کتابداری، روانشناسی و عقیدتی انجام می‌شود و در مرحله بعد هیئت عالی گزینش کشور مراحل حراست، تحقیقات محلی و دانشگاهی را انجام می‌دهد که بخشی از ثبت‌نام کنندگان در این دو بخش حذف می‌شوند.

وی به سطح تحصیلات بالای شرکت‌کنندگان اشاره و گفت: در آزمون استخدامی سال 88 تعداد 520 نفر شرکت‌کننده داشتیم که 15 نفر آنها فوق‌لیسانس بودند، اما امسال از میان 500 نفر شرکت‌کننده 100 نفر فوق‌لیسانس داشتند که تنها 20 نفر در کتابخانه‌های استان مورد نیاز بود، با این حال برای کتابخانه‌های شهر اصفهان ظرفیت نداشتیم.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان تاکید کرد: امسال هم‌چنین نیاز به کارشناس آمار، عمران، حسابداری و آی‌تی برای اداره‌کل کتابخانه‌ها داشتیم که طبق تعریف آزمون استخدام کشوری دولت تنها از تحصیل‌کنندگان همان رشته استخدام می‌شوند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول