اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی ایران:

سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور 13 درصد است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره اتاق تعاون مرکزی ایران گفت: در حال حاضر سهم تعاونی‌ها در اقتصاد حدود 13 درصد است که این رقم باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به 25 درصد ارتقا یابد.

سهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور 13 درصد است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون خراسان‌رضوی، سیدجواد رضویان‌راد در نشست خبری اظهار داشت: بعد از ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری اقدامات موثری از سوی دولت نهم و دهم  در دستیابی به 25 درصد تا پایان برنامه پنجم توسعه صورت گرفت.
وی با تاکید بر رویکردهای تعاون و اقتصاد تعاونی در کشور یادآورشد: در قانون اساسی اقتصاد بر پایه‌های دولتی، خصوصی و تعاونی شکل گرفته و این نشان‌دهنده اهمیت تعاونی‌ها در کشور است.
رضویان‌راد خاطرنشان کرد: در حال حاضر سهم تعاونی‌ها در اقتصاد حدود 13 درصد است که این رقم باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به 25 درصد ارتقا یابد و این نیازمند توجه دولت‌مردان به بخش مردمی تعاون است.
دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی نقش‌ آموزش را در افزایش توانمندی‌های تعاونی‌ها بسیار موثر دانست و ادامه داد: با افزایش توانمندی‌های تعاونی‌ها می‌توان در راستای نیل به سهم 25 درصد تا پایان برنامه پنجم توسعه امیدوار بود.
وی سهم تعاون را در اقتصاد برخی کشورها بالای 50 درصد دانست و از نبود توجه به تعاون و کاهش امتیازات آن در کشور ابراز نگرانی کرد.
رضویان‌راد با بیان اینکه باید برای بخش تعاون مزیت‌های وی‍ژه‌ای قائل شویم تصریح کرد: در حال حاضر پرداخت چهار درصد از سود عملیاتی شرکت‌های تعاونی به دولت مشکلاتی را برای این قشر ایجاد کرده است.
دبیر اتاق تعاون خراسان‌رضوی خواستار توجه وی‍ژه اصحاب رسانه به تعاون و ضرورت حضور آن در بخش اقتصادی جامعه شد.
انتهای پیام/ی30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول