اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

دستگاه قضا با برهم‌زنندگان نظم انتخابات برخورد می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: دستگاه قضا با برهم‌زنندگان نظم انتخابات ابرخورد می‌کند.

دستگاه قضا با برهم‌زنندگان نظم انتخابات برخورد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی موسوی ظهر امروز در دومین جلسه ستاد ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی آذربایجان غربی اظهار داشت: دستگاه‌هایی که به اطلاعات شخصی و محرمانه کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس دسترسی دارند باید مراقب باشند که این اطلاعات فاش نشود و در حفظ و صیانت از آبروی افراد تلاش کنند.

وی با تاکید بر ضابطه‌مند و قانونمند بودن نیروی انتظامی در برخورد با برهم‌زنندگان نظم عمومی جامعه افزود: نیروی انتظامی وظیفه دارد براساس قانون با برهم‌زنندگان نظم اجتماع در ایام تبلیغات انتخاباتی برخورد کند و دستگاه قضایی نیز از این امر حمایت می‌کند.

موسوی با تاکید بر حفظ بی‌طرفی مجریان و ناظران انتخابات نهمین دوره مجلس گفت: همه مسئولان برگزاری انتخابات باید در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور تلاش کنند و بسترها و زمینه‌های لازم را برای رقابت سالم و قانونمند کاندیداها فراهم کنند.

این مسئول با بیان اینکه اجرای قانون باید به دور از مواضع جناحی و شخصی باشد ادامه داد: همه مکلف به اجرای قانون هستند و اگر مجریان و ناظران انتخابات قانون را دقیق اجرا کنند، کاندیداها هم مکلف و مجاب به اجرای قانون خواهند شد و شاهد برگزاری انتخاباتی سالم در کشور خواهیم بود.

وی اضافه کرد: ضابطان دستگاه قضایی نیز باید در زمینه تخلفات انتخاباتی، گزارش‌های شفاف و مستند ارسال کنند تا قاضی بتواند براساس قانون حکم صادر کند.

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: قانون از افرادی که به مقررات و قوانین احترام می‌گذارند حمایت می‌کند و امیدواریم با روش‌های پیشگیرانه موضوع به برخورد قانونی و قضایی منتهی نشود.

امامعلی بقایی با بیان اینکه در زمان حاضر هیچ پرونده‌ای در زمینه تخلفات انتخاباتی به دادسرای آذربایجان غربی ارسال نشده است خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با هر کس که بخواهد به مباحث قومیتی دامن زده و سیاه‌نمایی بکند و یا به تخریب دیگران بپردازد برخورد شدیدی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول