اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز بیماری‌های خاص ‌تبریز‌ خواستار شد

فرهنگسازی اهدای عضو در بیماران مرگ مغزی

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی‌ تبریز‌ خواستار حمایت و شرکت دیگر ارگان‌های مسئول در زمینه فرهنگ‌سازی اهدای عضو در بیماران مرگ مغزی استان شد.

فرهنگسازی اهدای عضو در بیماران مرگ مغزی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، محمد اسداللهی در جلسه فرهنگسازی اهدای عضو که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز و معاون فرهنگی و مشاور بانوان شهرداری تبریز در محل تالار شورای اسلامی تبریز برگزار شد، اظهار کرد:  فرهنگسازی اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی نیاز به حمایت و همکاری دیگر ارگان‌های استانی و تلاش در جلب اعتماد خانواده‌ها دارد.
وی خواستار حمایت و شرکت دیگر ارگان‌های مسئول در زمینه فرهنگ‌سازی اهدای عضو در بیماران مرگ مغزی استان شد.
اسداللهی با اشاره به اینکه کشور ایران جزو کشورهای حادثه‌خیز بوده و میزان تصادفات رانندگی بالایی دارد گفت: برآرود شده که میزان 10 تا 12‌هزار بیمار مرگ مغزی وجود داشته باشد که متأسفانه با توجه به لیست طولانی افراد نیازمند عضو تنها حدود 200 تا 300 مورد در کشور منجر به اهدا‌ می‌شود.
وی این رقم را در استان آذربایجان شرقی بسیار ناچیز خوانده و گفت: ایران در منطقه خاورمیانه رتبه چهارم و در رتبه‌های کشوری دارای رتبه چهل و دوم است و ارتقای این شاخص بدون مشارکت جمعی برای اعتلای فرهنگ عمومی میسر نخواهد شد.
‌اسداللهی با تاکید بر اینکه اهدا و پیوند عضو هیچگونه هزینه مالی برای خانواده‌های اهدا کننده و دریافت کننده ‌در‌برندارد‌ بلکه هزینه بیمارستانی مورد مرگ مغزی نیز رایگان محاسبه می‌شود، خواستار ایجاد بلوک ایثارگران در محل آرامستان‌های شهر و نیز استفاده از تیم‌های برتر ورزشی استان در راستای تبلیغ و افزایش فرهنگ اهدای عضو شد.
شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی کلان شهر تبریز نیز در این جلسه با اشاره به این موضوع که تبریز شهر نخستین‌هاست و شجاعت و پیشتازی مردمان آذربایجان در اشاعه فرهنگ نوع دوستی زبانزد خاص و عام است فرهنگ اهدای اعضا‌ را ادامه فرهنگ جهاد و شهادت جوانان این دیار خواند و خواستار مشارکت همگانی در ترویج این فرهنگ شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول