اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 70 سال گذشته

هیچگونه مرگ مغزی به زندگی برنگشته است

خبرگزاری فارس: عضو پیوند اعضای پیوند ایران با انتقاد از برخی اظهار نظرهای نادرست درباره برگشت بیماران مرگ مغزی به حیات مادی گفت: در 70 سال گذشته هیچگونه مرگ مغزی برگشت به زندگی ثبت نشده است.

هیچگونه مرگ مغزی به زندگی برنگشته است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عباس خدادادی در همایش اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره تعداد مرگ مغزی منجر به پیوند اعضا در سال 90 اظهار داشت: آمار دقیقی از تعداد مرگ مغزی منجر به پیوند اعضا در نیمه دوم سال وجود ندارد.
این مسئول در ادامه تصریح کرد: امسال در تهران 153 پیوند اعضا انجام شد.
خدادادی با مقایسه میزان اعضای اهداشده در کشور با سایر کشورها یادآور شد: تعداد اعضای ارگان‌های اهداشده در کشور نسبت به سایر کشورها بسیار چشمگیر بود.
وی خاطرنشان کرد: در اسپانیا این مقدار حدود 2.2 است، ولی در بانک اعضای پیوندی این عدد نزدیک 3.8 است.
عضو پیوند اعضای پیوند ایران درباره میزان رضایت برای اهدای عضو را 82 درصد اعلام و گفت: میزان رضایت اهدای عضو در تهران بیشتر از سایر شهرستان‌ها است.
این مسئول یادآور شد: در مازندران نیز در مقایسه با سال گذشته با رضایت حدود 110 درصدی مواجه بودیم که به طور نمونه در سال گذشته تعداد اعضای اهدا شده در مازندران 10 عضو بود، ولی امسال به 22 مورد اهدای عضو رسید.
خدادادی خاطرنشان کرد: در شهرستان بابل نیز سه مورد بود که به شش یا هفت مورد رسید که با افزایش رشد 100 درصدی اهدای عضو مواجه بودیم.
وی درباره نبود مشاوره‌ در بیمارستان‌ها با موضوع اهدای عضو گفت: وقوع مرگ مغزی در بیمارستان‌ها نیاز به بررسی‌های ویژه و خاصی دارد و اعلام مرگ به آسانی انجام نمی‌شود.
خدادادی ادامه داد: پنج متخصص برای تایید مرگ مغزی با حضور کارشناسان قوه قضائیه و پزشک قانونی بر بالین بیمار حاضر شده و پس از انجام آزمایش‌های متعدد، وقوع مرگ مغزی را تایید می‌کنند.
خدادادی با انتقاد از برخی اظهار نظرهای نادرست درباره برگشت بیماران مرگ مغزی به حیات مادی گفت: طی 70 سال گذشته هیچگونه مورد مرگ مغزی برگشت به زندگی ثبت نشده است.
وی تاکید کرد: باید از طریق رسانه‌ها اطلاعات درستی درباره بیماری مرگ مغزی داده شود و فیلم‌سازان نیز با احتیاط و با اطلاعات دقیق در این مورد ورود پیدا کنند.
این مسئول تاکید کرد: بحث اهدای عضو در کشور نوپا است و برای فرهنگ‌سازی و اهدای عضو نیاز به زمان دارد که باید در یک دوره زمانی خاص این موضوع در جامعه عینیت پیدا کند.
مسئول پیوند اعضای کشور اضافه کرد: موضوع اهدای اعضا حتی در بین کشورهای پیشرفته هنوز نهادینه نشد.
خدادادی در مورد بیمارانی که در بخش خصوصی دچار مرگ مغزی می‌شوند، متذکر شد: هزینه بیمارستان بعد از اعلام رضایت خانواده برعهده وزارت بهداشت و درمان است.
وی با اشاره به ورود خیران سلامت در بیماران مرگ مغزی در بیمارستان‌های خصوصی اذعان داشت: در این بخش خیران سلامت با پرداخت هزینه‌های درمان مشکل اهدای عضو را نیز برطرف کردند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول