اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت خبر داد

سالانه 3 تا 6 هزار مرگ مغزی در کشور اتفاق می‌افتد

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سالانه 3 تا 6 هزار مرگ مغزی در کشور اتفاق می‌افتد.

سالانه 3 تا 6 هزار مرگ مغزی در کشور اتفاق می‌افتد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدمهدی ناصحی ظهر امروز در همایش اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: خانواده‌های اهداکننده عضو کار بزرگ و ارزشمندی را تقبل کردند که با اهدای عضوی از خانواده‌هایشان بسیاری از مشکلات بیماران درخواست عضو را برطرف می‌کنند.
وی تصریح کرد: اهدای عضو کار بسیار سخت و طاقت‌فرسایی است و برای اینکه اهدای عضو در جامعه نهادینه شود نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ما الگویی به نام امام حسین (ع) داریم، تاکید کرد: بخشش و از خودگذشتگی ریشه در دین ما دارد و این بخشش باید به فرهنگ تبدیل شود.
وی تاکید کرد: پذیرش موضوع اهدای اعضا برای خانواده‌ها بسیار سخت و طاقت‌فرسا است ولی با رجوع به دین و مذهب بسیاری از خانواده‌های ایثارگر با این موضوع به راحتی کنار آمدند و با وجود عدم رضایت باطنی خود به اهدای اعضای بدن عزیزان خود رضایت می‌دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مازندران با بیان اینکه در حال حاضر 300 بیمار در انتظار دریافت پیوند قلب، 900 بیمار در انتظار پیوند کبد و 350 بیمار در انتظار پیوند ریه در کشور منتظر دریافت عضو هستند گفت: حدود 3 تا 6 هزار مرگ مغزی در کشور اتفاق می‌افتد که تنها با اهدای 20 درصد اعضای بدن کمی از مشکلات دریافت‌کنندگان به اعضای بدن کاهش می‌یابد.
وی زمان ساماندهی بیماران مرگ مغزی در مازندران را از سال 87 اعلام و خاطرنشان کرد: مازندران در حال حاضر در اهدای اعضا، رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: از زمان شروع طرح ساماندهی بیماران مرگ مغزی در مازندران تاکنون خانواده 43 بیمار از دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعضای خود را اهدا کردند و همین طور خانواده 14 بیمار نیز در دانشگاه بابل اعضای بدن خانواده خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.
وی با بیان اینکه 25 درصد بیماران مرگ مغزی در مدت کوتاهی فوت می‌کنند، یادآور شد: نیاز است با اقدام به موقع شرایط اهدای عضو بیماران مرگ مغزی را فراهم کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تشکیل تیم پیوند اعضا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر در چهار نقطه استان، زمینه انتقال بیماران مرگ مغزی به مراکز فراهم شد و امکان پیوند کلیه نیز در مازندران وجود دارد.
وی در ادامه با اشاره به توانمندی‌های مازندران در درمان بیماری‌های قلبی، ابراز امیدواری کرد در سال‌های نه چندان دور، زمینه پیوند اعضا در مازندران فراهم شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواستار نصب تصاویر اهداکنندگان اعضا در سطح شهر برای تجلیل و فرهنگ‌سازی این امر مهم در مازندران شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول